zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Reclame van mannen raakt vrouwen niet

4 juli 2005 - Reclame voor vrouwen is een vak apart. Daarom krijgt het Vlaamse communicatiebureau Fe een researchafdeling die speciaal gericht is op vrouwenreclame. Fe kent alleen maar vrouwelijke medewerkers en werd vijf jaar geleden opgericht uit irritatie met het feit dat er in reclames te weinig rekening wordt gehouden met vrouwen.

Mannen


Reclamemensen zijn doorgaans mannen en hun reclames raken vrouwen niet, aldus Katja van Putten, algemeen directeur van Fe in Adformatie. Met de researchafdeling wil Van Putten bewijs in handen krijgen dat vrouwen inderdaad anders kijken naar reclame, waar de adverteerders hun voordeel mee kunnen doen. Op termijn verwacht Van Putten dat de researchafdeling zo`n 30 procent van de activiteiten van het bureau in beslag zal nemen.

Vrouwen beslissen
Caro Debruyn van Fe wijst er nog eens op dat in 80 procent van de gevallen vrouwen beslissen over de bestedingen in het huishouden. Fe werkt op dit moment aan een opdracht voor Sanoma Belgie om een beter profiel van de vrouwelijke doelgroep op te stellen. Via de vrouwenbladen van Sanoma kunnen adverteerders de halve Belgische markt bereiken. Fe bemerkt een trend bij adverteerders dat zij begrijpen dat mannen en vrouwen verschillend benaderd moeten worden.


Bron: MKBnet
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10