zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
vaknieuws
 

Telemarketing is nog steeds meest kostenefficiënte communicatiekanaal

19 mei 2009 - Telemarketing staat onder druk, maar is nog steeds het meest kostenefficiënte communicatiekanaal. Diverse initiatieven tot zelfregulering hebben niet het gewenste resultaat gehad. Vanaf 1 juli 2009 gaat de Wet Telemarketing in, waardoor direct sales bedrijven en opdrachtgevers verplicht zijn om te controleren of een consument zich heeft geregistreerd in een bel-me-niet-register.
Bron: Profnews
 
 Doorsturen   1 reactie
 

 
reacties
 
Frank Leegstra  |   | 
20-05-2009
 | 
16:54 uur
Zelf helpen we bedrijven met het introduceren van proactieve chat als alternatief op telemarketing. Met name nu het bel-me-niet register grotere invloed krijgt vormt dit een krachtig alternatief.

We zien dat zeker 5-10% van de mensen die benaderd wordt voor een chatgesprek, deze ook accepteert. Het verschil met telemarketing is dat consumenten al gericht op zoek zijn en om toestemming wordt gevraagd.

Iemand hier andere praktijkervaringen mee? In bijgaande link staan wat verschillen en voordelen tov telemarketing.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10