Telemarketing is nog steeds meest kostenefficiënte communicatiekanaal
19 mei 2009 - Telemarketing staat onder druk, maar is nog steeds het meest kostenefficiënte communicatiekanaal. Diverse initiatieven tot zelfregulering hebben niet het gewenste resultaat gehad. Vanaf 1 juli 2009 gaat de Wet Telemarketing in, waardoor direct sales bedrijven en opdrachtgevers verplicht zijn om te controleren of een consument zich heeft geregistreerd in een bel-me-niet-register.
Zelf helpen we bedrijven met het introduceren van proactieve chat als alternatief op telemarketing. Met name nu het bel-me-niet register grotere invloed krijgt vormt dit een krachtig alternatief.
We zien dat zeker 5-10% van de mensen die benaderd wordt voor een chatgesprek, deze ook accepteert. Het verschil met telemarketing is dat consumenten al gericht op zoek zijn en om toestemming wordt gevraagd.
Iemand hier andere praktijkervaringen mee? In bijgaande link staan wat verschillen en voordelen tov telemarketing.