Procesverbetering zorgaanbieder vergt praktijkgerichte training
15 februari 2011 - Procesverbeteringen in de zorg moeten gerealiseerd worden middels een training die uitgaat van zowel de theorie als de praktijk. Zorgaanbieders hebben verschillende redenen om hun primaire en ondersteunende processen te verbeteren: prestatiebekostiging en de prikkel om kwaliteit te leveren.
Helemaal mee eens!
Zelf ben ik als Lean Six Sigma deskundige (BlackBelt) al jarenlang in de wereld van procesverbeteren werkzaam. De kracht van echt succesvol (=blijvend) processen verbeteren zit voor mij en mijn bedrijf Molenaar, Koet & Partners in de combinatie van theorie en praktijk, in leren en doen. Reden waarom wij onze opleidingen ook zo inrichten als hierboven gesteld: korte leer (theorie) momenten afwisselen met praktijkoefeningen en -simulaties in de training, direct gevolgd door coaching-on-the-job en begeleiding van de cursisten in hun eigen 'te verbeteren' werkomgeving.
De inspanningen zijn en blijven dan leerzaam en leuk met vaak een prima resultaat!
hartelijke groet,
Marco Koet
Managing Partner Molenaar, Koet en Partners