zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Procesverbetering zorgaanbieder vergt praktijkgerichte training



En hoewel zorgaanbieders de laatste jaren al druk bezig zijn met het verbeteren van hun processen, zijn deze processen vooral projectmatig en parallel aan reguliere zorgverlening georganiseerd en vergen ze relatief veel energie terwijl ze slechts een beperkt deel van de zorgverlening raken. Om van procesverbetering een kerncompetentie te maken is een aanpak nodig die ervoor zorgt dat de organisatie transformeert naar een zichzelf continu verbeterende organisatie. Dit vereist volledig commitment van het topmanagement en inbedding van procesverbetering als onderdeel van resultaatgericht management. In de lijn zelf moeten gelijktijdig voldoende competenties en ervaring worden opgebouwd om deze verantwoordelijkheid ook daadwerkelijk op te kunnen pakken.

Weliswaar werken zorgaanbieders al met concepten als Lean en Six Sigma, toch is een aanpak nodig waarbij centraal deelnemers `s ochtends getraind worden en direct aan de slag gaan met het verbeteren van de door hen geselecteerde processen.

Bron(nen):
Informatie (januari/februari 2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10