zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Bedrijven laten kansen liggen bij vrouwelijke consument



De consumentenbestedingen van vrouwen bedragen zo`n 20 miljard dollar en dat bedrag zal de komende vijf jaar met zo`n 8 miljard dollar stijgen, zo verwachten de onderzoekers. Bij 94% van de meubelaankopen neemt de vrouw de uiteindelijk beslissing, bij vakanties ligt dat percentage op 92 en bij het kopen van een nieuw huis neemt de vrouw in 91% van de gevallen de beslissing. Bij de aanschaf van een auto beslist de vrouw in 60% van de gevallen, terwijl 51% van de vrouwen de definitieve keuze maakt bij de aanschaf van consumentenelektronica.

Graydon ziet voor bedrijven vooral interessante kansen op zes gebieden: apparel, beauty, financiële dienstverlening, fitness, food en gezondheidszorg. Ten slotte stellen de onderzoekers dat vrouwelijke consumenten steeds gevoeliger worden voor maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Bron(nen):
Texpress (29-10-2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10