zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
vaknieuws
 

Transparantie vormt voor bedrijven bedreiging én zakelijke kans

10 februari 2010 - Transparantie is een trend die zowel in het bedrijfsleven als in de publieke sectoren aan kracht wint en die een grote impact heeft op organisaties en informatievoorziening. De voordelen van transparantie zijn substantieel in termen van kostenverlaging en kortere doorlooptijden, een betere kwaliteit van het eindresultaat, grotere klanttevredenheid en een betere binding tussen klant en leverancier. Een reëel risico is daarentegen de kans op imitatie.
Bron: Profnews
 
 Doorsturen   1 reactie
 

 
reacties
 
LF  |   | 
11-02-2010
 | 
18:25 uur
Transparantie in organisaties of bedrijven?
Zodra organisaties dit benoemen mag men zich wel eens flink achter de oren krabben of dit daadwerkelijk ook zo is.
Het overgrote deel die dit benoemt is geheel niet transparant. Dat is spijtig ten aanzien van diensten/productie die hieronder zouden kunnen lijden. Mijn ervaringen in organisaties is dat met name op hogere levels er geen transparantie bestaat, laat staan op een efficiente wijze met elkaar cummuniceren.
Transparantie kan mijn inziens alleen als er daadwerkelijk op een open wijze met elkaar gecommuniceerd wordt. Verder niet de gedachtengang bestaat van een ''afrekencultuur'' maar van een samenwerking met elkaar waarop uiteindelijk resultaten kunnen worden geboekt.
Een organisatie die transparant en op een efficiente wijze communiceerd moet mijn inziens nog ''geboren'' worden!

met vriendelijke groet,

F van de Weg

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10