zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Transparantie vormt voor bedrijven bedreiging én zakelijke kans



Transparantie geschiedt op een aantal niveaus waarbij de organisatie transparantie beschouwt als achtereenvolgens een bedreiging, noodzaak, instrument, samenwerkingsvorm en businessmodel. Aangekomen op dit laatste niveau betekent dat de organisatie transparantie heeft weten te transformeren van een (vermeende) bedreiging tot een zakelijke kans. Op dit hoogste niveau van transparantie levert de organisatie producten en diensten die hun bestaansrecht ontlenen aan vergaande transparantie, zoals prijsvergelijkingswebsites. Dit is niet zozeer een geheel nieuw niveau als wel een voortzetting van transparantie als samenwerkingsvorm.

De stap naar een hoger niveau van transparantie is geen geringe en vraagt een forse inspanning met zowel impact op de informatievoorziening als op de organisatie en haar medewerkers.

Bron(nen):
Informatie (januari/februari 2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10