16 oktober 2009 - De sociale website Twitter.com heeft waarde als marketingtool en als communicatiekanaal met consumenten. Uit onderzoek van Burson-Marsteller en Proof Digital Media blijkt dat Twitter de populairste sociale website is onder bedrijven in de Fortune 100. Via Twitter kunnen gebruikers berichten plaatsen met een maximum van 140 tekens.
Twitter is vooral zo populair omdat het een snel medium is.
Mensen op internet hebben meestal haast en willen toch zoveel mogelijk goede informatie opvangen.
Interactie is ook erg simpel aan te gaan en dat is de grote kracht achter het snelle medium Twitter.
victor neyndorff
|
|
18
-
10
-
2009
|
22
:
15
uur
Twitter biedt mij de mogelijkheid om snel de meningen en bronnen te raadplegen van de opinionleaders.
Maar belangrijker nog Twiter biedt state-of-the-art kennis tov van Google.
Twitter is ook op nieuwsvergaringsgebied erg snel en onderscheidend.
Ook op salespromotie gebied zijn er ook nu al mogelijkheden, neem bijvoorbeeld elke dag de lunchaanbieding van Wehkamp. Of als bakker melden dat de broodjes klaar zijn voor je vaste klanten of als restaurant dat er iets speciaals op het menu staat.
Hoe hard het met Twitter in Nld gaat lopen weet niemand. Maar met wat inlevelingsvermogen in je ( homogene) doelgroep, kun je als marketeer al flink aan de slag.