zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Twitter heeft waarde als marketingtool



Bureau Tangram heeft becijferd dat Nederland circa 500.000 twitteraars telt. Een deel van de geregistreerde gebruikers maakt weinig tot geen gebruik van het account. Circa 7% twittert dagelijks. Wereldwijd genereert de site dagelijks rond de 20 miljoen berichten. Twitteraars kunnen op elkaar reageren. Voor meelezers is het gesprek lastig te volgen, want een pagina bevat slechts de helft van de conversatie. Publistat heeft bijna 73.000 Nederlandstalige berichten op Twitter geanalyseerd. Zo wordt zichtbaar welke onderwerpen, bedrijven of producten door twitteraars worden besproken. Aegon werd in de maand juli bijvoorbeeld in 184 twits genoemd, terwijl Albert Heijn 476 keer ter sprake kwam.

Twitter leent zich tevens voor customer service. Klagende klanten kunnen via de site worden opgespoord, en vervolgens kan de helpdesk met hen in contact treden om het probleem op te lossen.


Bron(nen):
Communicatie (oktober 2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10