zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
vaknieuws
 

Ook charitatieve branche moet snijden in kosten

14 december 2009 - Ook goededoelenorganisaties voelen de gevolgen van de crisis en moeten snijden in de kosten. En dat is moeilijker dan het lijkt; niet alleen leent de charitatieve sector zich slecht voor harde saneringen, niet elke goededoelenorganisatie is hetzelfde.
Bron: Profnews
 
 Doorsturen   1 reactie
 

 
reacties
 
Marcel Vergeer  |   | 
15-12-2009
 | 
11:07 uur
Beste redactie,

Dit bericht is gebaseerd op een zeer gedegen artikel in FEM. Ofschoon jullie samenvatting ervan positief is voor de Hersenstichting ben ik het oneens met de kop. Het FEM artikel zegt: ''De inkomsten van Goede Doelen staan onder druk, en dus moeten de kosten omlaag. Het eigen personeel neemt een flinke hap uit het beschikbare budget.'' (einde citaat) Dat geldt niet alleen voor Goede Doelen organisaties, maar voor alle middelgrote organisaties. Het is een open deur. Jullie kop gaat een stap verder : ''Er wordt gesneden''. Dat is dus gewoon niet juist. Goede Doelen zijn voorzichtig met uitgaven - dat klopt. Maar er is geen sprake van ontslagen, laat staan gedwongen ontslagen. Daarom mijn vriendelijk doch dringend verzoek om de kop van jullie artikel te herzien.

Vriendelijke groet,

Marcel Vergeer
Manager Marketing & Communicatie
Hersenstichting Nederland.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10