zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
vaknieuws
 

Economische berichtgeving is debet aan verdieping recessie

3 september 2009 - De media spelen een belangrijke rol in hoe de recessie zich verder ontwikkelt. daarom wordt april 2010 de lakmoesproef voor de mate waarin de economie zich herstelt. Dan verschijnen namelijk de eerste kwartaalverslagen. Die zullen in de regel gunstig uitvallen. Dit komt doordat bedrijven in het eerste kwartaal van 2009 voorzieningen hebben getroffen die gericht waren op een worst case scenario.
Bron: Profnews
 
 Doorsturen   2 reacties
 

 
reacties
 
Icnivad  |   | 
4-09-2009
 | 
08:52 uur
Misschien moeten we de boodschappers van slecht nieuws dan toch maar elimineren.
''Don't shoot the messenger'' is alleen van toepassing als de boodschapper het nieuws niet zelf maakt.

Een verbod op BNR en rtlZ lijkt me een prima optie.
R.A. Jansen  |   | 
5-09-2009
 | 
17:39 uur
Beste lezers van dit bericht,
Woorden zijn maar woorden, iedereen geeft zijn betekenis/ invulling eraan. Iedereen lijkt woorden zoals ''crisis'' binnen hun context toe te passen en daarmee de negatieve teneur te stimuleren. Laten we woorden als ''crises'' alleen gebruiken in als we er uitdagingen in zien en die dan ook tegelijkertijd ook communiceren? Boven alles lijkt mij het beste om ons gewoon bij de feiten te houden, de conclusies/ invullingen (zoals labels als ''crisis') kan iedereen zelf maken. De teneur scheppen we zelf...... Ronald Jansen

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10