zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Economische berichtgeving is debet aan verdieping recessie



Die voorzieningen hoeven in het eerste kwartaal 2010 niet gevormd te worden. Sommige zullen misschien geheel of gedeeltelijk vrijvallen ten gunste van het resultaat over het eerste kwartaal 2010. Daarenboven is tegen die tijd bijna een vol jaar van herstel van vertrouwen verstreken. het ligt dan ook in de lijn der verwachtingen dat, zeker wanneer de media massaal het einde van de recessie zullen verkondigen, de consumptieve bestedingen weer zullen toenemen. En in het verlengde daarvan de bestedingen in kapitaalgoederen.

Een belangrijke rol in het herstel van het vertrouwen is weggelegd voor de media. Deze hebben door hun onafgebroken negatieve economische berichtgeving sterk bijgedragen aan het afgenomen consumentenvertrouwen en daarmee aan het verdiepen van recessie. De recessie staat immers grotendeels los van de relatief geïsoleerde bankencrisis en heeft ook andere oorzaken.

Bron(nen):
Management Executive (1-9-2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10