zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Trek bewuste aandacht met offline communicatie

23 september 2019 - Het is een onontkoombaar feit: de wereld digitaliseert, iedereen is vrijwel altijd online, communicatie verloopt sneller dan ooit. Dit is heel handig, maar leidt er ook toe dat mensen wel eens overdonderd raken door de storm aan gepersonaliseerde advertenties op sociale media, verplichte reclamevideo’s voor elk online filmpje en e-mails vol mega-interessante aanbiedingen. Ook uw klanten en potentiële talenten. Des te meer valt u daarom op met offline communicatie.
 

Bij offline marketing kunt u denken aan evenementen, televisie- en radioreclame, reclamefolders, flyers en billboards: media die in feite steeds meer opvallen. Ten eerste omdat ze schaarser worden, ten tweede omdat mensen ze veel bewuster tot zich nemen. Sowieso veel bewuster dan de lawine aan online advertenties waar we mee gebombardeerd worden en dientengevolge soms bijna blind voor zijn. Uiteraard is offline communicatie ook een goede aanvulling op uw online campagnes. Denk aan reminders in de winkel met point of sale communicatie, het tonen van uw bedrijfsfilm in de wachtruimte van uw kantoren, en het heel gericht inzetten van etiketten c.q. stickers.


 
Aanbiedingen en vacatures
Offline communicatie is bovendien allang niet meer alleen statisch: ook deze manier van communiceren kunt u zo veranderlijk maken als uw aanbiedingen of vacatures. Denk aan interactieve billboards of snel te verwisselen etiketten, al dan niet in stickervorm. Die laatste zijn niet alleen relatief goedkoop, maar ook razendsnel aan te passen aan uw snel wisselende promoties of uw volgende vrijkomende vacature. Plak de etiketstickers op bedrijfsauto’s, bedrijfsfietsen, zelfs op laptoptassen of naast de deur van uw pand. Of wat dacht u van serieuze of juist promotionele labels die u snel om het stuur van een fiets slaat? Zo bereikt u heel effectief mensen die geïnteresseerd zijn in producten of diensten die passen bij die van u, of de perfecte doelgroep voor die specifieke vacature. U valt gegarandeerd op en mensen nemen echt even de tijd om uw boodschap tot zich te nemen.
 
Etiketten voor de foodsector
Etiketten (in stickervorm) zijn overigens niet alleen in te zetten om uw bedrijf, uw producten of diensten of openstaande vacatures te promoten, ook in de agrarische sector en foodbranche komen ze goed van pas. Plak bijvoorbeeld etiketten op de verpakkingen om aan te geven wat erin zit, wat de samenstelling van de producten is, wat de productiedatum is, wat de houdbaarheidsdatum is en wat de herkomst en plaats van bestemming is. Als u kiest voor etiketstickers die afwasbaar met of oplosbaar zijn in water, kunt u ze bovendien eenvoudig volledig verwijderen (een absolute vereiste voor de voedsel- en warenwet!) en snel vervangen door etiketten die de nieuwe lading perfect beschrijven. Veel efficiënter, milieuvriendelijker en goedkoper dan de hele verpakking steeds opnieuw te laten maken.
 
Meer weten over de commerciële en informatieve kracht en voordelen die etiketten uw organisatie te bieden hebben? Neem eens een kijkje op de website van Etikettenkoning.nl.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10