zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Koffie op het werk onderzoek: kwaliteit steeds belangrijker

13 december 2018 - De inhoud van dit persbericht is niet afkomstig van de redactie van Managersonline.nl en derhalve niet journalistiek getoetst.

Koffie is de smaakmaker op het werk. Maar niet iedere koffie valt even goed in de smaak. Gemiddeld drinken mensen op het werk vier kopjes koffie per dag. Vooral koffie van hoge kwaliteit vinden we steeds belangrijker. Werknemers geven zelfs aan zich meer gewaardeerd te voelen als een werkgever koffie van een A-merk schenkt. Tijd om eens kritisch naar de koffie op uw werkplek te kijken. 

Kwaliteitskoffie op het werk wordt steeds belangrijker


Volgens het koffie en thee onderzoek van Douwe Egberts wordt de kwaliteit van koffie als steeds belangrijker ervaren. Niet zo gek volgens Paul van Gessel van Gastrodeals. "In de horeca zie je het al een tijdje gebeuren. Gasten zijn bereid meer te betalen voor een goed kop koffie. Omdat we thuis ook steeds betere koffie drinken, hebben mensen hogere eisen wat betreft de kwaliteit van koffie." van Gessel merkt dat dit ook steeds belangrijker wordt op het werk door het groeiende aantal bestellingen vanuit het bedrijfsleven. "Managers beseffen dat ze niet meer weg komen met slechte koffie op het werk. Het is tegenwoordig een soort imago ding geworden. En dus willen ze ook zo’n geavanceerde koffiemachine waarmee ze goede koffie kunnen serveren." Vooral in de zorg is de vraag naar kwaliteit groot, daar wordt de meeste koffie nog uit instant koffieapparaten geschonken. 
De kwaliteit van koffie wordt door werkend Nederland vooral bepaald door een intense koffiesmaak, een heerlijke aroma en een bekend koffiemerk.  Zwarte koffie is nog steeds de grote winnaar maar daarnaast zijn de melkvariaties (bijvoorbeeld café latte) sterk in opkomst. 

De rol van koffie op het werk 
Koffie helpt werknemers niet alleen om geconcentreerd en scherp te blijven, er hangt ook een sociaal aspect aan vast. Bijna de helft van alle werknemers drinkt vaker koffie met collega’s dan alleen. Koffie helpt om een gesprek te beginnen en draagt bij aan een prettige sfeer in meetings. In de praktijk blijkt dat dit goed is voor het saamhorigheidsgevoel op het werk. Na het drinken van koffie geven werknemers aan weer met positieve energie aan het werk te kunnen. 

Waaraan voldoet een goede koffiemachine voor op het werk? 
Er bestaat geen one-size-fits-all oplossing voor koffiemachines. Ieder kantoor en zelfs iedere werknemer is anders. De koffiebehoefte is dus ook heel uiteenlopend. Waar de één liever zwarte koffie drinkt, verwacht de ander luxe koffievariaties. Volgens van Gessel doen koffiemachines die gebruik maken van verse koffiebonen het in ieder geval altijd goed. Ook machines waar de koffiesterkte per kop ingesteld kan worden winnen terrein. Andere criteria die van belang zijn is het aanbod koffievariaties, het gebruiksgemak en de snelheid waarmee een kop koffie wordt gezet. 

 
 Doorsturen   Reageer  

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener (1) 
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
top10
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Vacaturetrend: op weg naar herstel
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
Consumentenuitgaven in juni nog steeds tien procent lager dan in 2019
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Ruimbagage meenemen bijna twintig procent duurder in drie jaar
Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
meer top 10