zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Ook thuis kun je gebruik maken van zakelijk internet

18 november 2020 - Sinds maart werken we allemaal met name thuis door de coronacrisis. Kantoorpanden staan veelal leeg, waardoor bedrijven momenteel veel (kunnen) besparen op onder andere hun energierekening, internet, reiskosten en andere faciliteiten. Thuiswerkend personeel, en ook bedrijfseigenaren, die thuiswerken maken daarom veel gebruik van hun eigen privé voorzieningen: eigen verwarming, eigen koffie, eigen internetverbinding. Daarom kiezen steeds meer bedrijven nu voor een thuiswerkvergoeding, om hun medewerkers toch tegemoet te komen. Ben je echter ZZP’er of directeur van een bedrijf, dan is het ook mogelijk om thuis gebruik te maken van een zakelijk internetabonnement. Toch wordt dit vaak vergeten.
 

Financieel voordelig


Het nemen van een zakelijk internetabonnement voor thuis biedt verschillende voordelen. Zo krijg je vaak een hogere snelheid voor hetzelfde bedrag per maand, is de klantenservice sneller en langer bereikbaar én het is simpelweg goedkoper. De btw is namelijk aftrekbaar en dat scheelt een aardige slok op een borrel. Uiteraard moet je wel aan kunnen tonen dat het abonnement ook daadwerkelijk voor zakelijk gebruik bestemd is bij een controle. Af en toe een e-mail sturen en verder vooral lekker Netflixen is niet voldoende, je moet daadwerkelijk thuis aan het werk zijn.
 
Wanneer je het zakelijke internetabonnement ook voor privédoelstellingen gebruikt mag je dit gedeelte niet aftrekken. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor een zakelijk mobiel telefoonabonnement of een zakelijke energieleverancier. Daarom wordt er vaak gebruikt gemaakt van en 50/50 structuur door ZZP’ers die op dezelfde locatie werken én wonen. Weten hoe dit precies werkt? Dan is het verstandig eerst even de website van de Belastingdienst te raadplegen.
 
Abonnementen vergelijken
Kies je voor een zakelijk internetabonnement, dan is de keuze in providers wat beperkter dan bij een particulier abonnement. Toch bieden de grote providers zoals Ziggo, KPN en T-Mobile ook zakelijk abonnementen aan voor internet, bellen en televisie. Ze hebben zelfs speciale abonnementen op maand voor ZZP’ers, kleinbedrijf of juist grootzakelijk. Naast de grote namen vind je in het zakelijk segment ook namen als Caiway en Solcon, maar al met al is het aanbod voor zakelijk internet wel wat beperkter.
 
Stel, je wilt een internet abonnement afsluiten. Hoe weet je dan nu wat het ideale abonnement voor jou is en wat de beste prijs is? Daarvoor kun je het best een website raadplegen die alle internetabonnementen met elkaar vergelijkt. Zo weet je in één oogopslag niet alleen welke provider het goedkoopst is, maar ook waar je bijvoorbeeld de hoogste snelheid haalt. Tijd is immers geld en niets is dan zo frustrerend als een langzame internetverbinding en haperend beeld of geluid tijdens videobellen. Let er daarbij wel op dat je gebruikmaakt van een onafhankelijke vergelijkingssite, want die worden steeds schaarser, waardoor er steeds vaker concurrerend aanbod weggelaten wordt of je richting een bepaalde aanbieder wordt gestuurd omdat een aanbieder bijvoorbeeld ook aandeelhouder of eigenaar van de site is. We kennen allemaal de verhalen van een bekende vergelijker van zorgverzekeringen die eigenlijk onderdeel is van een bekende verzekeraar. Voor een eerlijk beeld is een onafhankelijke vergelijker essentieel.
 
Ben je tevreden met de huidige snelheid van je internet, maar wil je simpelweg overstappen naar een zakelijk abonnement? Doe dan een speedtest om de snelheid van je verbinding te testen. Zo weet je precies welke snelheid voor jou toereikend is en pak je bovendien niet onverhoopt een abonnement met een te lage snelheid. Let hierbij op zowel de downloadsnelheid als de uploadsnelheid, beide worden weergeven in de eenheid mbps.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
5 redenen waarom het aanhaken van een freelance online marketeer de juiste keuze is
Wat je allemaal moet weten bij het verbouwen van je kantoorruimte
reacties
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
Subsidie voor ondernemende uitvinders (1) 
Optimisme technische bedrijven overstijgt coronacrisis (1) 
Een vijfde keurt tattoos op kantoor af (1) 
Marketeer mist kennis van online marketing (1) 
Nederlander werkt na corona liever niet meer tegelijk met partner vanuit huis (1) 
Huizenkopers wijken steeds meer uit naar Overijssel, Groningen, Flevoland en Drenthe (1) 
top10
Pandemie inspireert Nederlanders tot gerichte om- en bijscholing naar banen van toekomst
Nederland stijgt zeven plaatsen op Global Gender Gap Index
De toekomst van IT innovaties in vijf opvallende steden
Nederlandse werknemer wil nieuwe digitale vaardigheden
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken
Bijna 900 procent meer aanvallen met fileless malware
CXO’s in EMEA zetten fors in op cloudgebaseerde back-up
Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
Marketing- en salesafdelingen werken langs elkaar heen
De belangrijkste trends in mobile voor de zakelijke markt
meer top 10