zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Studie: Ferrari pakt riant jaarsalaris op elke verkochte auto

 

10 augustus 2018 - Velen weten dat Ferrari behoorlijk wat centen overhoudt op iedere verkochte 488, 812 en Portofino. Maar zoveel?!

De marges op nieuwe auto's volledig uitgeknepen? Niet als je Ferrari heet. Een Duitse econoom uit Duisburg heeft namelijk becijferd dat het Italiaanse merk in de eerste zes maanden van dit jaar maar liefst 80.000 dollar pakte op elke auto die het verkocht. Omgerekend is dat 69.000 euro. Gemiddeld! Dat betekent de ene keer wat minder, maar de andere keer zowaar nog meer. Dat laatste zal geheid het geval zijn op de in opdracht gebouwde Ferrari's door de Special Projects-afdeling, het maatwerkatelier van het merk.



En de rest?
Ferrari blijkt weliswaar echt een buitencategorie te zijn wat winst per auto betreft. Ook Porsche doet het niet onaardig, maar volgt met 17.000 op grote afstand. En de rest? Die moet welhaast schrapen volgens het onderzoek. Zeker in vergelijk met de enorme kapitaalrisico's die deze mainstream autofabrikanten moeten nemen voordat ze à¼berhaupt kunnen gaan handelen.Zo pakken BMW, Mercedes en Audi elk gemiddeld zo'n 3.000 euro per auto. Volvo kan hierin aardig meekomen, maar Maserati mag kennelijk al in de handen knijpen met gemiddeld 5.000 per verkochte Ghibli, Quattroporte of Levante. Op een verkoopprijs van veelal een dikke ton per order. En Tesla? Dat verliest circa 11.000 op iedere auto die het verkoopt. Ook Bentley ziet klanten als het ware liever gaan dan komen. Na elke bestelling moeten de Britten 17.000 euro zien weg te slikken. Jemig! In dat licht bezien is de winst per auto bij Jaguar Land Rover zo verkeert nog niet met slechts 800 euro.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   2 reacties

 

Laatste autonieuws

  Prijzen voor de nieuwe BMW Z4
  Nieuwe BMW 3-serie ook als plug-in hybride
  Nieuwe Toyota Corolla-gamma compleet met Sedan
 
reacties
 
Marinus Nutma  |   | 
15-08-2018
 | 
13:48 uur
Ferrari is gewoon een klasse merk waar de consument graag een centje extra voor betaald.

Zelf heb ik ook een Ferrari en nooit problemen of stilgestaan langs de weg.
Nima Allameh Zadeh  |   | 
22-08-2018
 | 
15:23 uur
Opmerkelijkste in dit artikel vind ik toch wel dat Bentley 17.000 moet toeleggen op hun auto's. Hoe ga je dat blijven volhouden?

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
3 manieren om meer uit je Google Ads campagnes te halen
reacties
Over duurzaamheid gesproken (1) 
Een werkvloer waar iedereen zich welkom voelt: vijf tips (1) 
Nederlandse manager print jaarlijks 28,6 kilo papier  (1) 
Twee derde millennials niet blij met zijn leven  (2) 
Hoe ontwikkel en behoud je jonge medewerkers? (1) 
Onbereikbaarheid smartphonegebruiker leidt tot relatieproblemen (1) 
Tien tips om te scoren met sport (1) 
top10
Eén op de drie werknemers worstelt met werk-privébalans
Tijden veranderen, en daarmee carrières
Heeft uw organisatie al een Chief Data Officer?
'Beleggers moeten niet doorschieten in hun negatieve sentiment'
Groeiend aantal bedrijven zet in op de competenties werknemers
Opschudding in de markt voor bedrijfssoftware
Pensioenfondsen krijgen forse klappen in oktober
Geanne van Arkel van Interface is ‘MVO-manager van het jaar’
Manager ziet digitaal achterblijven als bedreiging voor concurrentiepositie
Bijna geen bedrijf innoveert nog op eigen houtje
meer top 10