zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Studie: Ferrari pakt riant jaarsalaris op elke verkochte auto

 

10 augustus 2018 - Velen weten dat Ferrari behoorlijk wat centen overhoudt op iedere verkochte 488, 812 en Portofino. Maar zoveel?!

De marges op nieuwe auto's volledig uitgeknepen? Niet als je Ferrari heet. Een Duitse econoom uit Duisburg heeft namelijk becijferd dat het Italiaanse merk in de eerste zes maanden van dit jaar maar liefst 80.000 dollar pakte op elke auto die het verkocht. Omgerekend is dat 69.000 euro. Gemiddeld! Dat betekent de ene keer wat minder, maar de andere keer zowaar nog meer. Dat laatste zal geheid het geval zijn op de in opdracht gebouwde Ferrari's door de Special Projects-afdeling, het maatwerkatelier van het merk.



En de rest?
Ferrari blijkt weliswaar echt een buitencategorie te zijn wat winst per auto betreft. Ook Porsche doet het niet onaardig, maar volgt met 17.000 op grote afstand. En de rest? Die moet welhaast schrapen volgens het onderzoek. Zeker in vergelijk met de enorme kapitaalrisico's die deze mainstream autofabrikanten moeten nemen voordat ze à¼berhaupt kunnen gaan handelen.Zo pakken BMW, Mercedes en Audi elk gemiddeld zo'n 3.000 euro per auto. Volvo kan hierin aardig meekomen, maar Maserati mag kennelijk al in de handen knijpen met gemiddeld 5.000 per verkochte Ghibli, Quattroporte of Levante. Op een verkoopprijs van veelal een dikke ton per order. En Tesla? Dat verliest circa 11.000 op iedere auto die het verkoopt. Ook Bentley ziet klanten als het ware liever gaan dan komen. Na elke bestelling moeten de Britten 17.000 euro zien weg te slikken. Jemig! In dat licht bezien is de winst per auto bij Jaguar Land Rover zo verkeert nog niet met slechts 800 euro.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   2 reacties

 

Laatste autonieuws

  Jaguar I-Pace smeekt om aandacht
  Waarom deze McLaren F1 LM Specification 20 miljoen euro gaat opbrengen
  Wat is er eigenlijk anders aan de vernieuwde Audi SQ7 TDI?
 
reacties
 
Marinus Nutma  |   | 
15-08-2018
 | 
13:48 uur
Ferrari is gewoon een klasse merk waar de consument graag een centje extra voor betaald.

Zelf heb ik ook een Ferrari en nooit problemen of stilgestaan langs de weg.
Nima Allameh Zadeh  |   | 
22-08-2018
 | 
15:23 uur
Opmerkelijkste in dit artikel vind ik toch wel dat Bentley 17.000 moet toeleggen op hun auto's. Hoe ga je dat blijven volhouden?

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
Geef mensen een reden om positief op uw ideeën te reageren
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
Te weinig loon voor één op de vijf werkenden
Kwaliteit bestuursverslag laat te wensen over
Nederlandse bedrijven lopen achter in het implementeren van opkomende technologieën
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties
Vier tips voor een relaxte (digitale) zomer
Occasionverkopen elektrische auto verdrievoudigd
Financiële dienstverleners kwetsbaarder voor storingen door certificaten
meer top 10