zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
autonieuws
 

Fiat peinst erover Alfa Romeo en Maserati te verkopen

 

25 augustus 2017 - Net nu het weer wat beter lijkt te gaan met zowel Alfa Romeo als Maserati loopt moederbedrijf Fiat Chrysler Automobiles (FCA) met het idee rond de twee oer-Italiaanse merken van de hand te doen. Dat schrijft Automotive News Europe uit betrouwbare bron.

Het is een publiek geheim dat de grote baas bij FCA, Sergio Marchionne, openstaat voor een partnerschap met andere autoconcerns om de financiële stabiliteit van het Italiaans-Amerikaanse bedrijf te verbeteren. Want dat laatste kan altijd beter. Het moet zelfs beter, want de fusie met de Yankees heeft zowel Fiat als Chrysler nog niet dat gebracht waarop het had gehoopt. En dus werden eerder al Volkswagen en General Motors benaderd met de vraag of ze zin hebben om in het huwelijksbootje met FCA te stappen. Beide autogiganten weigerden, al laaiden de geruchten onlangs weer op dat zowel de Duitsers als Amerikanen alsnog openstaan voor een vrijblijvend gesprek met FCA. Mits de Chinezen niet eerder happen. Want daar naartoe had Marchionne in tussentijd een lijntje gegooid.



Rook betekent vuur
Twee Chinese ondernemingen zouden op z'n minst nieuwsgierig zijn naar hoe FCA een partnerschap ziet zitten. Of de twee partijen al om tafel hebben gezeten of nog altijd aan elkaar snuffelen is niet bekend. FCA ontkracht à¼berhaupt alle berichten rond haar vlijtige zoektocht naar een (gezonde) partner. Echter waar rook is, is meestal vuur.

FCA erin, Alfa en Maserati eruit!
En dat vuur blijft maar oplaaien. Want de laatste roddel is dat FCA nu overweegt Alfa Romeo en Maserati van de hand te doen om meer geld vrij te kunnen maken en dit te investeren in haar volumemerken Jeep, Dodge en Ram. Merken die wel rendabel draaien en ook een gezond toekomstperspectief kennen. Alfa en Maserati beschikken daraover nog altijd niet kennelijk, ondanks dat het voor de buitenwereld beter met de twee noodlijdende merken lijkt te gaan. Er moet nog altijd veel geld bij en dat is FCA is inmiddels beu. Laat staan dat een concerncompagnon uit China, Europa of welk werelddeel ook zit te wachten op ene potentieel dood paard. Maar dan nu de hamvraag: wie kan en wil in totaal 8 miljard dollar missen om Alfa en Maserati in te lijven? Analisten schatten beide merken namelijk op die waarde.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

 
 Doorsturen   1 reactie

 

Laatste autonieuws

  Bentley gaat voor Pikes Peak-record met Bentayga
  Nieuwe BMW 8-serie officieel: dit moet je alvast weten
  Prijzen voor nieuwe Kia Ceed (Sportswagon)
 
reacties
 
Sanke Aco  |   | 
29-08-2017
 | 
08:05 uur
Wat zou de waarde van zo'n merk zijn en wat zouden de verhouding zijn tussen 'betalen voor een merk' wat al gebrand is en het daadwerkelijk bedrijf, kijkend naar de winstcijfers?

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Vertrouwen onder koppels groot op financieel vlak (1) 
E-mail marketing in tien stappen (1) 
Leaserijders worden gediscrimineerd op leeftijd en prijs (1) 
Werknemers opener dan wettelijk verplicht over medische gegevens (1) 
Een derde van de Nederlanders niet fysiek actief tijdens werkdag (1) 
Hoe we zelf ons succes saboteren (2) 
Een op de drie Nederlanders moet op eigen kosten naar het werk  (1) 
top10
Vijf tips voor de inrichting van de werkplek van de toekomst
Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen?
Gepland netwerkonderhoud? Zo stelt u iedereen op de hoogte
Directie laat toegevoegde waarde IT-afdeling links liggen
Werknemer schaamt zich voor de manier waarop organisatie omgaat met klanten
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man
'Bedrijven moeten zich hard maken voor meer vrouwen in datawetenschap'
Grootste organisaties maken verwachtingen consument niet waar
Vrouwen fors minder benaderd door recruiters dan mannen
Steeds meer lawaai op de werkvloer
meer top 10
vacatures
meer vacatures