zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Manipuleren met schouderklopjes

Door: Frank van Marwijk
 
De afgelopen jaren heb ik eind februari traditioneel iets geschreven over complimenten en waardering. 1 maart is het namelijk de Nationale Complimentendag. Dit is dé dag om extra stil te staan bij de prestaties en kwaliteiten van uw medewerkers, collega’s en klanten en daar uw appreciatie voor te tonen. Dit jaar valt 1 maart op een zondag. Laat dat u er echter niet van weerhouden om extra complimentjes uit te delen. Laat dit weekend uw waardering blijken aan vrienden en familie voor wie ze zijn en wat ze doen. Vertel uw partner eens wat u aan hem of haar op prijs stelt en geef uw kinderen eens een extra pluim.

Stuur vrijdag uw personeel op weekend met het gevoel dat ze er toe doen. Spreek hen toe in positieve bewoordingen of zend een mailtje waarin u uw waardering laat blijken. Juist in deze crisistijd doen complimenten veel goed. Er wordt veel geklaagd vanwege de tegenslagen die zich voordoen. Toch doet iedereen juist extra zijn best om de tent draaiende te houden. Dit mag best eens genoemd worden. Vergeet geen complimenten te geven als het even niet goed gaat. Door uw waardering uit te spreken laat u het vertrouwen in uw medewerkers blijken en dit voorkomt dat mensen de moed laten zakken. In deze tijd heeft u elkaar hard nodig!
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10