zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Dertien tips voor een aantrekkelijk LinkedIn Profiel (2)

Door: Jan Vermeiren,   05-07-2010,   17:18 uur
 

U hebt ooit wel eens een Profile aangemaakt op LinkedIn, maar er eigenlijk nooit bij stilgestaan hoe dit aan te passen zodat potentiële klanten, werkgevers, partners, leveranciers of medewerkers u sneller kunnen vinden of als ze u gevonden hebben een goede indruk van u hebben? Lees dan de tips in dit artikel.

De eerste 6 tips om een aantrekkelijk profiel te maken, kon u vorige week al lezen.



Dit zijn de laatste zeven tips.

7. Experience en Education
Hier kan u alle organisaties invullen waarvoor u werkt en hebt gewerkt en alle scholen en universiteiten waar u heeft gestudeerd. Zorg ervoor dat u altijd de juiste tijdsperiode invult. Daarmee kunnen andere mensen u vinden en het zal u helpen (oud-)collega’s te vinden (via Contacts/Add Connections en dan Colleagues of Classmates).

8. Applications: Blog
Bij het zaken doen of het vinden van een nieuwe baan gaat het om vertrouwen dat iemand (of een organisatie) een expert is in zijn vakgebied. In uw eigen blog of die van uw organisatie kan u die expertise tonen door tips te geven. Met de Wordpress of BlogLink applicatie kan u die blog snel aan uw profiel koppelen.

9. Applications: SlideShare
Een andere manier om uw expertise te tonen, is via de SlideShare applicatie. LinkedIn helpt u door het proces van het opzetten van een gratis account op slideshare.net tot het linken van de presentatie (dat kan Powerpoint, Word of PDF zijn) met uw profiel. Denk er aan dat het net zoals met de rest van de applicaties gaat om het delen van kennis en niet over het verkopen van uw producten of diensten!

Een extra reden om dit te doen, is dat uw SlideShare presentatie op Google heel hoog in de zoekresultaten komt. Twee vliegen in één klap dus!

10. Applications: Google Presentations
Video wordt steeds belangrijker. Er is echter geen plaats voorzien in uw profiel om een video te tonen. Tenzij u via Google Presentations werkt en een YouTube filmpje integreert. Hoe dat te doen, kan u lezen op mijn blog ‘The Networking Coach’s Opinion’ of in de gratis updates van mijn boek "Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken".

11. Additional Information: Websites
Gebruik de optie ‘other’ en geef dan uw eigen omschrijving in plaats van ‘My Company’. Waarom? Omdat dit mensen meer aanspreekt en de kans dus groter is dat ze op de link klikken.

12. Additional Information: Twitter
Als u een Twitter profiel heeft, dan kan u een koppeling maken met uw LinkedIn profiel. In uw Tweets dient u dan #li of #in te vermelden en dan wordt het ook op LinkedIn gepost. Wees er wel van bewust dat sommige van uw Tweets misschien niet bestemd zijn voor uw professionele netwerk. Denk dus na voor u Twitter en uw LinkedIn Status Updates koppelt.

13. Additional Information: Interests
Noem hier enkele persoonlijke interesses. Naast de professionele informatie die al in overvloed in uw profiel aanwezig is, helpen persoonlijke interesses en hobby’s anderen een beter beeld van u als gehele persoon te krijgen. In dit kleine stukje tekst worden maar al te vaak gemeenschappelijke interesses ontdekt die online en offline gesprekken veel gemakkelijker maken.

 
 Doorsturen    1 reactie

 
 
 
Over de auteur:
Jan Vermeiren is de oprichter van Networking Coach en auteur van de best sellers Let’s Connect! en Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken.

Samen met zijn team van Networking Coach geeft Jan presentaties en opleidingen op het vlak van (online en offline) netwerken en referrals. Klanten zijn zowel grote organisaties zoals Deloitte, IBM, ING, Mobistar, Nike en SAP als kleine bedrijven en freelancers.

Jan is tevens gastdocent bij de internationale MBA programma's van RSM Erasmus Rotterdam en Vlerick Leuven Gent Management School.

Vraag je gratis exemplaar van Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken aan via www.hoe-linkedin-nu-echt-gebruiken.com.
 

Laatste weblogs

  Hoeveel burn-out fabrieken zijn er nog in ons land?
  Het rationeel discours
  Tegen de haren instrijken
 
reacties
 
Bedrijvengids  |   | 
23-07-2010
 | 
14:58 uur
Bedankt voor het artikel!

 

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10