Reactie: Wat mij opvalt is dat het gedrag van sommige verkopers nog steeds niet is veranderd. In sommige showrooms is het nog steeds afzien als potentiële koper. Ik heb het pas weer mee gemaakt bij de aanschaf van elektrische auto. (maar die verkopen ook als warme broodjes). Daarom koop ik meestal via de folder..
Reactie: Meer dan 20 jaar geleden was het niet anders en meer dan 40 jaar geleden waarschijnlijk ook niet. Een dikke structurele onvoldoende voor HR, voor opleidingsinstituten en voor de managers die zichzelf niet weten te managen.Wat een misere.
Reactie: @OF
Sorry als ik je in de wiek geschoten heb. Maar mag het graag puntig formuleren.
De manier waarop jij het voor je baas opneemt is lovenswaardig maar op basis van mijn ervaring niet algemeen gangbaar. Als door een crisissituatie de onzekerheid toeslaat is voor een hoop medewerkers het hemd nader dan de rok en vervallen ze in extern attribueren. Het ligt in 90% van de verhalen aan ''de baas'. Dat snap ik en vind ik niet erg. Maar ik had ook niet de intentie om een bijdrage te leveren aan wederzijds begrip. Stel alleen vast en ben geen Don Quichot.
Reactie: @OF
Sorry als ik je in de wiek geschoten heb. Maar mag het graag puntig formuleren.
De manier waarop jij het voor je baas opneemt is lovenswaardig maar op basis van mijn ervaring niet algemeen gangbaar. Als door een crisissituatie de onzekerheid toeslaat is voor een hoop medewerkers het hemd nader dan de rok en vervallen ze in extern attribueren. Het ligt in 90% van de verhalen aan ''de baas'. Dat snap ik en vind ik niet erg. Maar ik had ook niet de intentie om een bijdrage te leveren aan wederzijds begrip. Stel alleen vast en ben geen Don Quichot.
Reactie: @NB
Ja ervaringsdeskundige.
'Curatoren valt niet alles te verwijten?
In mijn geval van een relatief eenvoudig faillisement was de curator in staat de afhandeling bijna 3 jaar te rekken om uiteindelijk < 240 uur te declareren. Niet om af te handelen maar omdat er nog geld in de boedel zat. Let wel; voor curatoren zijn dit cash-flow dossiers. RC's hebben te veel aan het hoofd om hier zakelijk en maatschappelijk verantwoord op te monitoren. Helemaal in deze tijd van toenemende faillisementen. Faillisementsrecht/advocaten/curatoren zijn de beroepsgroep waar je weinig van hoort maar die goud garen spinnen in deze tijden. De een zijn dood is de ander zijn -dik belegde- brood.
Reactie: @WD Als ex-werknemer van een bedrijf dat failliet is gegaan kan ik met u meevoelen. Ik heb van dichtbij meegemaakt wat voor persoonlijke tragedie het faillissement voor mijn baas, voor wie ik ruim 20 jaar gewerkt heb, was. Ik vind uw opmerking over de 'risicomijdende werknemer die in volume en bijdrage NL marginaal draaiende houdt' echter niet bijdragen aan een verhoging van wederzijds begrip tussen werkgevers en -nemers. U geeft aan tegen vooroordelen en generalisaties aan te lopen, natuurlijk hebt u alle recht uw frustraties daarover te uiten. Maar met zo'n opmerking doet u er zelf net zo hard aan mee.
Reactie: En spreek je vooral uit, vertel je leidinggevende wat je wilt bereiken (ondersteunt door feitelijke resultaten). Dat vinden mannen over het algemeen prettiger dan 'hints'.
Reactie: Vandaag de dag worden betrokken en kundige medewerkers gefrustreerd door onkundige managers. De frustratie uit zich dan in minder functioneren. De meeste leidinggevende twijfelen bij het opstellen van een persoonlijk dossier omdat zij dan (terecht) gewezen kunnen worden op hun eigen disfunctioneren. Waar zijn die managers gebleven die hun medewerkers motiveerde en beter lieten functioneren? Het accent ligt tegenwoordig op ''hoe ontsla ik iemand'' en niet meer op wat kan ik als manager toevoegen het functioneren van mijn afdeling/team.
Reactie: Een persoonsdossier is een must wanneer iemand het veld moet ruimen, het is alleen soms onmogelijk vooraf goed in te schatten wie voldoende buigzaam is en wie niet. Ik pleit er voor om als automatisme dagelijks vaste tijd in te ruimen voor het verzamelen van data over de mensen rondom. On-line camera's, persoonlijke observatie en wat naar privileges hengelende ondergeschikten zijn hier de uitgesproken tools voor. Deze ruwe data kan mits ordentelijk opgeslagen gebruikt worden om achteraf een dossier samen te stellen. We must keep in mind dat de feiten in een personeelsdossier door de persoon in casu juridisch ontkracht moet worden. Mits ordentelijk voorbereid een gans onmogelijke zaak.
Reactie: @WD bij deze bevestigd, zit er nog middenin en het kost onnoemelijk veel (negatieve) energie echter ik/wij zijn strijdbaar. Het recht zal zegevieren en dan bedoel ik niet het recht van de curator* want dat zogenaamde officiële recht is een groot onrecht en ik ga daar vroeg of laat nog over publiceren want het systeem is dood en doodziek...
WD ook ervaringsdeskundige?
*curatoren vallen niet alles te verwijten zij volgen gewoon het systeem
Reactie: En dan wordt nog vergeten dat een kantonrechter ook de gevraagde ontbinding kan afwijzen indien het disfunctioneren niet (voldoende) bewezen acht. In dat geval blijft de werkgever met de ( in zijn opvatting) slecht functionerende werknemer zitten.
Reactie: Wil de reactie van NB bevestigen; heb deze mangel aan den lijve mee gemaakt en kan dus uit eigen ervaring zeggen dat dit onbegrepen littekens achter laat. De negatieve associatie plakt nog eens extra aan de failliete ondernemer. De schuldvraag wordt je makkelijk in de schoenen geschoven terwijl de risicomijdende werknemer, die in volume en bijdrage NL marginaal aan het draaien houdt, deze makkelijk afwentelt op zijn werkgever.