zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Nederlandse energiemarkt onder spanning

Charlotte   |    |  9 september 2013
Reactie: Wellicht handig als energiemaatschappijen weer meer gaan samenwerken als het gaat om energie opwekking om kosten lager te houden en maximale efficiëntie te realiseren.
 

Grote Marketing Enquête 2013: Het draait allemaal om de klant

Roland. Boukema   |    |  9 september 2013
Reactie: M,
U geeft in uw inleiding aan ''En het draait bij marketeers weer gewoon om de klant''. In de rest van uw artikel gaat u daar feitelijk niet op in. jammer
 

Vier manieren om een nep-Rolex te herkennen

Carlo   |    |  8 september 2013
Reactie: Deze vier manieren zijn allemaal onzin! Dat van die zwaarte ten eerste, de zwaarte van een klokje is zeer gemakkelijk aan te passen. Schroefdeksel open en een kwestie van een beetje metaal of een zwaarder deksel toevoegen en klaar is kees. Veelal chinese, automatische horloges hebben tegenwoordig een sekondewijzer die traploos loopt, evenals het loepje die ze er standaard al in hebben zitten. En die vergroot gewoon hoor, niks aan de hand. de echte verschillen zitten veel verfijnder. De chinesen weten echt wel wat ze doen qua replica's. Ook zij hebben tientallen jaren ervaring opgedaan in het namaken van deze veel te dure zwitserse uurwerken. Gewoon bij de Rolex of Breitling dealer navragen bij twijfel, en niet op deze bovenstaande tips ingaan.
 

Test: Hoe gezond eet u?

paul pleijsier   |    |  8 september 2013
Reactie: Zorgverzekeraars zullen er inderdaad veel aan doen om hun klanten zo gezond mogelijk te laten leven. En geef ze eens ongelijk.
 

Ford Mondeo Vignale Concept

Gyselinck luc   |    |  8 september 2013
Reactie: Super mooi wagen !!! Welke motor gaat onder de kap zitten en de prijs 50.000euro min of meer ???
 

Bedrijfsleven voelt zich aangetrokken tot lean

Ad de Beer   |    |  8 september 2013
Reactie: @Lean in de Zorg
Recent enkele dagen mogen verblijven in een ziekenhuis dat zich lean (en lief) noemt, maar geen spoor van enige vorm van lean. Zeer complexe processen die ook heel eenvoudig zouden kunnen zijn. Totale chaos, ook binnen routinematige handelingen. Ik heb daar drie dagen mogen verblijven en zag alleen op mijn behandeling een verspilling van zeker 5000 euro. Als ik met mijn ervaring in organisatieverandering naar de hele organisatie keek zag ik miljoenen besparingen enkel al op de processen.
Daarna eens gaan kijken bij andere ''lean'' ziekenhuizen en ik ben er van overtuigd dat als Rutte de excellence systemen uit met name de automotive, waarvan lean een onderdeel is, zou implementeren in de Zorg we ons totaal geen zorgen meer hoeven te maken over bezuinigingen. De Zorg alleen kan, door de kwaliteit te verbeteren, het totaal aan bezuinigen makkelijk opbrengen, zelfs zo dat de 3% norm een 0% norm kan worden.
De adviseurs die beweren lean te implementeren in de Zorg weten totaal niet waar ze mee bezig zijn!
 

Bedrijfsleven voelt zich aangetrokken tot lean

lean in de zorg   |    |  7 september 2013
Reactie: Lean is niet alleen populair bij het bedrijfsleven maar ook in de zorg. Steeds meer zorginstellingen gaan aan de slag met lean met mooie resultaten.
 

Werknemers \'faken\' gezondheid

R Vermeer   |    |  6 september 2013
Reactie: Ik vraag me af wat in genoemd onderzoek de definitie van ''ziekte'' is. Als daar in medisch opzicht geen eenduidigheid over is aan de hand van geaccepteerde criteria (bv UWV normen) dan heb je aan de uitkomsten van zo'n onderzoek ook niets.
 

Mijn beste medewerker corrigeert steeds collega\'s. Wat te doen?

T.J.   |    |  6 september 2013
Reactie: Dat zie ik precies zo Herman. Het willen zien, weten en werken met wat er met de mensen in dit team bezighoudt en zo naar verbetering van de situatie te komen/uit de negatieve spiraal te komen is, zo te lezen, niet iedereen gegeven.
 

Vrouwelijke leider in spagaat tussen zakelijkheid en openheid

l stoel   |    |  6 september 2013
Reactie: Mannen zijn ook gevoelig, wellicht meer dan vrouwen. En op het gevoelige vlak van sex en erotiek meer oplettend.
Geen wonder dat vrouwen op de werkvloer zich massaal inspannen voor een geblondeerd sexpoes uiterlijk, op alle niveaus.
 

Vrouwelijke leider in spagaat tussen zakelijkheid en openheid

Meriam Jansen   |    |  6 september 2013
Reactie: Bedankt voor dit bericht, ik begeleid ondernemende en leidinggevende vrouwen juist op dit punt. Vrouwen hebben nog een vertaalslag te maken, mogen zich nog ontworstelen aan de overtuiging dat ze mannen moeten kopiëren om serieus genomen te worden.
Zichzelf zijn, juist je vrouwelijke kwaliteiten gebruiken levert in samenspraak met mannelijke kwaliteiten creëert een superproduct en -proces.
Als wij, vrouwen, ons verbinden, en volhouden onszelf te zijn, leren mannen en stropdasvrouwen hoe het anders en mooier kan.
 

Mijn beste medewerker corrigeert steeds collega\'s. Wat te doen?

Herman Beuker   |    |  6 september 2013
Reactie: Een deel van de mensen richt zich meer op overzicht, de grote lijn. Een ander deel blijft 'haken' op wat niet goed is, de verschilzoekers. Deze mensen hebben de behoefte om alles te laten kloppen. Dit is, net als de behoefte aan overzicht, een kwaliteit.
Deze behoefte lijkt bij deze case sterk aanwezig te zijn. Daarom moet de betrokkene wel reageren, met als onderbouwing: het moet toch kloppen?
Wanneer teamleden op de hoogte zijn van elkaars verschillende behoeften en daarmee invalshoeken, dan kunnen zij elkaar gaan aanvullen. Dat kan door het gedrag, de manier van reageren en communiceren te benoemen. In dit geval gericht op overeenkomsten en gericht op verschillen.

Mijn reactie komt voort uit mijn onderzoek naar de motivatiebehoeften van mensen.

Onbekend maakt onbemind.
 

Traditioneel kerstpakket is uit de tijd

kerstpakketten   |    |  5 september 2013
Reactie: Binnenkort breekt er alweer een nieuwe periode aan voor kerstpakketten.
 

Kwart werkzoekenden afgewezen vanwege online uitlatingen

Martin   |    |  5 september 2013
Reactie: Ik sluit mij helemaal aan bij de voorgaande reacties. Bovendien gebruik ik zelf de social media in de privé-sfeer, wat ik daar doe, staat n.m.m. los en heeft niets te maken met mijn werk-sfeer (helaas heb ik geen werk, net als velen met mij). Ik zal (tenzij anders vermeld) altijd op persoonlijke titel posten. Daarbij heb ik Twitter afgeschermd, wil ik daar in beginsel geen zakelijke contacten hebben, idem Facebook. Beiden zie ik als privé dus, waar een werkgever niets mee te maken heeft. LinkedIn is voor mij een iets ander verhaal, dat gebruik ik puur zakelijk.

Resumerend zou ik willen zeggen dat een afwijzing n.m.m. gestoeld moet zijn op iemands kennis/capaciteiten (of het gebrek eraan), en niet op een of andere post op social media.
 
< vorige 375 376 377 378 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10