zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consumentenbond vindt NS-rapport Twijnstra kortzichtig

22 augustus 2001 - De Consumentenbond is niet te spreken over het rapport van Twijnstra Gudde inzake de NS. In het op 22 augustus uitgelekte rapport staat dat de NS niet gebonden moet worden aan maximum tariefstijgingen.

De Consumentenbond is het daar pertinent mee oneens: prijsstijgingen zijn pas verantwoord als de kwaliteit verbetert. En die is de afgelopen maanden alleen maar verslechterd. Bovendien is bij de NS helemaal geen sprake van een financieel probleem, aldus de belangenorganisatie.



Onzin
De Consumentenbond vindt de nu door Twijnstra gedane suggestie dat de prijzen voor de trein te laag zijn volslagen onzin. 'Prijzen moeten in relatie staan tot de geleverde kwaliteit, zeker bij een monopolist waar de consument geen keuze heeft. De afgelopen maanden is de dienstverlening van de NS alleen maar achteruit gegaan,' aldus een persverklaring. Het meest recente voorbeeld hiervan noemt de bond de 300 treinen die structureel uit de dienstregeling zijn gehaald gedurende de zomermaanden. De Consumentenbond wijst erop dat bestuursvoorzitter Huisinga van de NS heeft gezegd dat de verminderde kwaliteit nog zeker anderhalf jaar aanhoudt.

Kant noch wal
Het argument van Twijnstra dat de NS in financiële problemen komt, raakt kant noch wal, meent de Consumentenbond. De NS maakte in 1998 200 miljoen gulden winst, in 1999 260 miljoen en in 2000 werden aandelen Telfort, tot dan eigendom van de NS, verkocht voorruim 4 miljard gulden. Van het rendement van die hoge inkomsten heeft de reiziger nog helemaal niets gemerkt, stelt zij.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Aantal zoekopdrachten naar ‘groene’ banen neemt toe
 Wet- en regelgeving en bedrijfsgroei meest bepalend voor IT-investeringen
 Zes tips om de klant van de toekomst te binden
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Zzp’er, denk na over de risico’s die u loopt (2) 
Twee derde Nederlanders vreest voor oudedagvoorziening (1) 
Nederlander worstelt met financiële administratie (1) 
Nederlander beschikt niet over digitale vaardigheden voor de toekomst (1) 
Nederlander heeft geen vertrouwen in verandervermogen organisatie  (7) 
Zes tips voor een goede elevator pitch (1) 
'Smartphoneverbod is overcompensatie' (3) 
top10
Nederlander heeft geen vertrouwen in verandervermogen organisatie
Nederlander beschikt niet over digitale vaardigheden voor de toekomst
Bedrijven worstelen met balans tussen digitale innovatie en security
Zo verkleint u de afhankelijkheid van Office 365
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal
Nederlander worstelt met financiële administratie
Mobiliteit goed voor werkgever en werknemer
27 procent huishoudens belegt, ondanks lage rente
Bedrijfsleven onder druk door politieke risico’s en politiek geweld
Zes tips om de klant van de toekomst te binden
meer top 10
vacatures
meer vacatures