zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

FNV in actie tegen de wereld voetbalbond FIFA

20 februari 2002 - De Landelijke India Werkgroep (LIW), de FNV en de Schone Kleren Kampagne (SKK) zijn een emailcampagne begonnen tegen vandaag de internationale voetbalbond FIFA en de fabrikanten van sportartikelen. De campagne richt zich op de productie van sportartikelen zonder schending van arbeidsrechten en zonder kinderarbeid.

De e-mailcampagne sluit aan bij een internationale campagne van de Global March Against Child Labour.



De wereldvoetbalbond FIFA heeft in de contracten met de producenten die haar logo gebruiken bepalingen opgenomen over het respecteren van rechten van werknemers, maar leeft deze niet na. Zo worden in India en Pakistan nog voetballen gemaakt door kinderen. Tot nu toe weigert de FIFA te reageren op verzoeken om naleving van de bepalingen.

De Nederlandse organisaties en Global March vinden dat de FIFA en de fabrikanten van sportartikelen voor de start van het WK voetbal aan moeten tonen dat ze hun beloftes nakomen: goede arbeidsomstandigheden voor volwassenen en geen kinderarbeid. De productie van sportartikelen en sportkleding is nu nog vaak synoniem met schending van arbeidsrechten.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10