zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Succesvolle PerfectDraft verkozen tot marketingflop van 2005

23 januari 2006 - Marketeers zijn maar moeilijk te volgen. De introductie van de thuistap PerfectDraft van Philips en brouwerij InBev verkozen zij als de slechtste productintroductie van 2005. Dat terwijl de verkoop boven verwachting is. Dat zegt althans marketingmanager René Bergmans op Marketing Online.

"Als ik afga op de eerste vier maanden na introductie en hetgeen er in de pijplijn zit voor 2006, heb ik alleen maar positieve verwachtingen. In december hebben we apparaten uit het buitenland moeten laten komen om aan de enorme vraag te voldoen en ook de produktie van de PerfectDraft vaatjes kan de vraag niet bijbenen," aldus Bergmans.



Ook beste introductie
Opvallend genoeg waren marketeers ook allesbehalve eensgezind, want de PerfectDraft eindigde niet alleen als slechtste maar op één plek na ook als beste productintroductie van 2005. De thuistap moet alleen iDeal, de nieuwe standaard voor internetbetalingen, voor zich dulden. Deze won met een ruime meerderheid van 40 procent van de stemmen. De derde plaats is voor de Unox Stamppotten. In de flopcategorie scoorden Oral B Brush Aways (14 procent) en de Gillette M3 Power (11 procent) de tweede en derde plaats.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10