zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Bureauontbijt rukt op

22 januari 2006 - Steeds meer mensen leven zo gehaast dat ze niet meer toekomen aan een rustig ontbijt thuis. Ze eten hun eerste boterhammetje op het werk. Vooral advocaten, IT-managers en projectmanagers proberen zo wat tijd in te halen die ze kwijt zijn met de zorg voor de kinderen of om 's ochtends de wekker wat later te kunnen zetten.

Na de bureaulunch rukt dus nu ook het bureauontbijt op.



Tweederde werkweek
Dat blijkt uit Brits onderzoek in opdracht van de hotelketen Travelodge onder 2000 kantoormedewerkers. Gemiddeld wordt het ontbijt 161 keer per jaar op kantoor gegeten, oftewel meer dan tweederde van de werkweek. Een grote groep Britten (25 procent) ontbijt zelfs elke dag het ontbijt op de werkplek. Vooral advocaten (44,4 procent) IT-managers (21,5 procent), projectmanagers (19,8 procent) en callcenterpersoneel (19,4 procent) eten 's ochtends nooit meer thuis.

Candybars
De meest opgegeven reden om op het werk te ontbijten is om slaap in te kunnen halen, thuis nog wat huishoudelijke klussen te kunnen doen, extra vroeg op het werk te zijn en de zorg voor de kinderen. Het ontbijt achter het bureau is lang niet altijd een gezond ontbijt. Vaak wordt in plaats van muesli en brood uitgeweken naar zoetigheid, zoals chocolade candybars.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10