zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consumenten houden van een gevarieerd aanbod

12 januari 2006 - Consumenten hebben in de winkel het liefst een gevarieerd assortiment aan artikelen dan een klein assortiment. Dat geldt voor zowel eenvoudige producten, zoals chips, als complexe producten, zoals digitale camera's. Onderzoekster Eline de Vries promveert er 20 januari op aan de Erasmus Universiteit.

Nu zijn er ook wel eens geluiden te horen dat consumenten keuzemoe zijn, maar dat wordt met het proefschrift Hoe variëteit in assortimenten de aantrekkelijkheid van assortimenten beďnvloedt: een consumentenperspectief weersproken. Een ruim assortiment vergroot de kans op een 'perfect match' tussen product en klant.



Onoverzichtelijk
Wel stelt De Vries dat voor complexe producten ook een klein assortiment kan volstaan, dat maakt consumenten niet zoveel uit. En tot slot: als een assortiment onoverzichtelijk is, dan neemt de kans af dat een klant een product koopt.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10