zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Creatief advertentiemedium goed voor merkbeleving

27 december 2005 - Wetenschappers van de Stockholm School of Economics onderzochten in hoeverre de keuze voor een niet-traditioneel advertentiemedium een positief effect heeft op merkassociaties, geloofwaardigheid en attitude. Zij testten dit met een verzekeringsmaatschappij en een energiedrankje.

Als creatief medium voor de eerste kozen ze een ei (beschermende schaal, associaties: beschermend, noodzakelijk, praktisch, creatief) en voor de ander een lift (energieke beweging, associaties: stimulerend, krachtig, snel, cool).



Testadvertenties
De testadvertentie voor beide merken kwam op en in beide media, en bovendien in een dagblad. Het onderzoek liet zien dat creatieve mediumkeuze inderdaad de gewenste positieve invloed had op de onderzochte waarden, mits het medium overeen kwam met de gewenste merkassociaties.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10