zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Marketeers moeten met de billen bloot

28 november 2005 - Het verantwoorden van de resultaten is voor de meeste afdelingen binnen organisaties gesneden koek. Niet voor marketing. Dat werd lange tijd als een magische discipline beschouwd met een hoog black box-gehalte: je stopt er wat in en dan is maar afwachten wat er uit komt.

Maar onder druk van de recessie moet ook de marketeer laten zien wat het resultaat is van zijn acties. Dat bericht Marketingjournal Transparantie, efficiency en accountability zijn de trefwoorden van nu.



Direct marketing
Dat maakt het aanlokkelijk om direct marketingtechnieken (dm) in te zetten, want er is geen enkel onderdeel van marketing waarvan zo nauwkeurig te meten valt wat het oplevert. Dat betekent niet dat direct marketeers nu tevreden achterover kunnen leunen. Dm vormt steeds vaker onderdeel van een multimediale campagne, en dus zijn er dringend meetmethoden nodig waarmee de werking van dm met die van themareclame, sales promotie, public relations et cetera kan worden vergeleken. Het echte cijferwerk moet nog beginnen.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10