zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Consument houdt niet van slechte emailings

22 oktober 2001 - Consumenten willen wel reclame-emailings ontvangen, maar zijn vaak teleurgesteld over de kwaliteit daarvan. Dat concludeert marktonderzoeker Forrester.

De melden zich gretig aan voor emailmarketing, maar melden zich ook dikwijls snel weer af. In de sector reisinformatie blijkt het afmeldingspercentage met vijf procent op jaarbasis het laagste te zijn.



In sectoren waar afmeldingen wel veel voorkomen, blijkt de reden vrijwel onveranderlijk gelegen in de geringe kwaliteit van de aangeboden informatie. De frequentie en te sterke commerciële lading van de informatie komen op de tweede en derde plaats als reden voor afzegging van e-mailings.

De mensen die zich voor marketing-e-mail aanmelden, zijn merendeels tussen 16 en de 34 jaar oud en veelal kinderloos. 44 Procent van hen heeft een universitaire graad en 46 procent is al meer dan twee jaar regelmatig on-line. 77 Procent kan worden getypeerd als ‘technologie-optimist’. Ze zijn gemiddeld 9 uur online en voor 95 procent van hen geldt dat e-mail hun belangrijkste reden is om op internet in te loggen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10