zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Internet geschikt voor vergroten merkbekendheid

21 oktober 2001 - Internet is een geschikt medium om merkbekendheid mee te vergroten. Het leent zich minder voor directe productaankopen.

Volgens een onderzoek van BrandForward is internet zo'n goed merkenmedium omdat het 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar is, wereldwijd bereik heeft en feedback kan geven aan adverteerders.



BrandForward concludeert dat de merknaam de belangrijkste bijdrage levert aan e-commerce succes. De helft van alle klanten gaat direct naar de URL van een site. Als bookmarks worden opgevat als een vorm van merkloyaliteit en ook zoekacties naar product- en winkelnamen meegeteld worden, gebruikt 75% van de surfers de merknaam. Zo'n 15% van de internetters komt op sites van waaruit aankopen worden gedaan via een link of online publicaties. Het is daarom belangrijk dat de domeinnaam gelijk aan de merknaam is, zodat consumenten er vanzelf terechtkomen zonder een zoekmachine in te schakelen. Ook moeten websites consumenten hethele spectrum aan merkuitingen bieden: naam, logo, kleur, typografie, design, grafische elementen, brand voice, animatie en geluid.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10