zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Kostprijs slechte raadgever bij vaststellen verkoopprijs

25 september 2001 - Het is niet raadzaam om de kostprijs als basis te nemen bij het vaststellen van de verkoopprijs van nieuwe producten of diensten. Ook concurrentie-informatie is vaak geen goede raadgever.

Dat blijkt uit een onderzoek dat de Katholieke Universiteit Tilburg, De Vrije Universiteit Amsterdam en onderzoeksbureau Heliview uitvoerden onder 145 Nederlandse ondernemingen, waarvan Marketing Online verslag doet.



Uit het onderzoek komt naar voren dat wanneer gebruik wordt gemaakt van informatie over klantwaarde (dus de waarde in de ogen van potentiële klanten), dat een positief effect heeft op het succes van het nieuwe product of de dienst. Niettemin is dat nog niet erg ingeburgerd bij bedrijven. Ruim 37 procent laat zich in de eerste plaats leiden door kosteninformatie, tegen 35 procent door klantwaarde-informatie en 28 procent door informatie over de prijzen van de concurrent.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10