zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Twaalf geloofwaardige complimenten

Door: Frank van Marwijk
 
1 maart is het weer de Nationale Complimentendag, dé dag om extra stil te staan bij de prestaties en kwaliteiten van uw medewerkers, collega’s en klanten. Maar hebt u daar een speciale dag voor nodig? Als u het hele jaar weinig waardering laat blijken en op 1 maart ineens scheutig wordt met complimentjes, zullen mensen terecht gaan twijfelen aan uw oprechtheid. Hoe spontaan en geloofwaardig is uw waardering als u die verbindt aan één dag? In dit artikel leest u hoe ú betekenis kunt geven aan de Nationale Complimentendag en hoe u – het hele jaar door – op een geloofwaardige manier uw waardering kunt laten blijken.

De kracht van waardering
Traditiegetrouw schrijf ik rond 1 maart een artikel over complimenten en waardering. Het blijkt dat over complimenten veel valt te vertellen. In mijn eerste artikel over complimenten stond vooral uw waardering aan anderen centraal. De keer daarop legde ik uit hoe het komt dat mensen zo weinig complimenten geven en hoe u dat kunt veranderen. Daarna gaf ik suggesties om ook zelf meer waardering te krijgen. En nadat ik vertelde hoe u van waarderingsmanagement een levensstijl kunt maken en hoe u een complimentencultuur in uw team kunt creëren, beschreef ik u twaalf manieren om een compliment te geven. Het jaar daarop legde ik uit hoe u het best een compliment in ontvangst kunt nemen. Twee jaar geleden heb ik in dit kader iets geschreven over motivatie, en vorig jaar beantwoordde ik de vraag hoe je met schouderklopjes kunt manipuleren.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
CEO: zet ethisch handelen medewerker hoger op de bedrijfsagenda (1) 
Goed management boost de productiviteit  (1) 
Pakketdiensten vergelijken: besparen op verzendkosten (1) 
Leadgeneratie, social selling en contentmarketing niet op niveau (1) 
‘Cloudmasters’ versnellen eigen mogelijkheden om branchegenoten te verslaan (1) 
Ga tijdig met complimenten aan de slag! (1) 
Verbetering huis: verandering tuin heeft grootste voorkeur (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Nutreco 47  3.9 %
Ballast neda 0.31  3.3 %
Nedap 50.2  2.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
USG people 17.2  -1.5 %
Corio 52.5  -1.1 %
Beursupdate: AEX op Wall Street
Intel boekt recordomzet, maar minder winst
Starbucks boekt hogere omzet en winst per aandeel
meer beurs
top10
Strengere eisen papiervernietiging door invoering AVG
Goed management boost de productiviteit
Nederlandse bevolking heeft financiële dode hoek
Man tevredener over hoe partner met geld omgaat dan vrouw
VCP: meer rekening houden met eisen werknemer
Toekomstige banen geen sciencefiction
Watjesverkoop: maak uzelf niet blij met een dooie mus
Tien inzichten uit 25 jaar beleggen in Emerging Markets Debt
Nieuwe cookieregels bedreiging voor media-industrie
Weinig angst voor opkomst robotcollega’s
meer top 10
vacatures
meer vacatures