zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Zo maakt u het verschil

Door: Frank van Marwijk
 
Het laatste nieuws over de kredietcrisis maakt weinig mensen gelukkig. De grootste klappen gaan nog vallen, laten economen ons weten. En na het grootbedrijf is vooral het midden- en kleinbedrijf (mkb) aan de beurt, is het idee.

Nu bent u directeur of manager van zo’n klein bedrijf. U moet concurreren met organisaties die een vergelijkbaar product of dienst als u op de markt brengen. In tijden van recessie vergroot dat de druk op u en tegelijkertijd vergroot het ook uw uitdaging. In een kleine organisatie heeft u immers minder middelen om de economische schommelingen op te vangen. U kunt niet zomaar een grote hoeveelheid medewerkers ontslaan om de kosten eventjes te drukken. Uw aanpak zal dus een totaal andere moeten zijn. U moet ervoor zorgen dat u er positief uitspringt boven anderen. U moet vooral onderscheidend zijn als bedrijf en/of als persoon. En het is belangrijk dat u daar ook mee opvalt!
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10