zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 
 
 
 

Weblog`s van :

 

Loyaliteitsmythe: Ons liegende brein

Door: , 28 mei 2009
Met enige regelmaat raken mensen verstrikt in heftige discussies, bijvoorbeeld naar aanleiding van mijn weblogs over loyaliteitsmythes. In die weblogs probeer ik mijn stellingen zoveel mogelijk te onderbouwen met bestaand onderzoek. De reactie is met enige regelmaat: "Ja, maar dat ben ik helemaal niet met je eens want bij mij (ons) is dat allemaal anders!" Wat is hiervan de oorzaak?
  Lees verder...
 

Loyaliteitsmythe: uw klant als wandelend reclamebord

Door: , 26 mei 2009
Het is een aantrekkelijk idee, maak fans van uw klanten. Deze schare fans maakt gratis reclame voor uw bedrijf. U hangt lekker achterover in uw luie stoel. De gebraden hanen vliegen uw mond binnen. U hoeft nooit meer aan (koude) acquisitie te doen. Het is inderdaad een geweldig idee. Maar misschien ook een beetje onrealistisch….?!
  Lees verder...
 

Loyaliteitsmythe: alle klanten willen een vaste relatie aangaan

Door: , 25 mei 2009
Het lijkt een waterdichte redering: luister naar de klant en geef hem wat hij wil hebben. Doe dit zo goed mogelijk en tevreden klanten zijn uw deel. Een hoge mate van tevredenheid leidt tot loyale klanten. U hoeft niet telkens op zoek naar nieuwe klanten en de verkoopkosten dalen. Intuïtief is er geen speld tussen te krijgen. De boodschap voelt aan als een warme deken. Helaas liggen de zaken lang zo eenvoudig niet als de goeroes prediken.
  Lees verder...
 

Salesblog: Het grote geheim van koude acquisitie (2)

Door: , 18 mei 2009
Het grote geheim van koude acquisitie is de mensen waar u contact mee opneemt nieuwsgierig te maken. U zegt of doet iets waarmee u de aandacht trekt. Daardoor raken prospects betrokken bij hetgeen u met ze wilt bespreken. Naast prikkelende vragen stellen zijn er ook nog andere methoden om de nieuwsgierigheid op te wekken...
  Lees verder...
 

Salesblog: Het grote geheim van de koude acquisitie (1)

Door: , 07 mei 2009
Verkopers vinden het vaak lastig om contact te maken met nieuwe klanten. Het is een interessante vraag: waarom scoort de ene verkoper aan de lopende band nieuwe klanten en heeft de andere verkoper de grootste moeite om zelfs een gesprekje over de telefoon aan te knopen?
  Lees verder...
 

Salesblog: Waarom zijn mensen op geld belust?

Door: , 26 april 2009
Op dit moment woedt een heftige discussie over bonussen en schaamteloze zelfverrijking. De graaicultuur lijkt geen grenzen te kennen. Wat is daarvan de oorzaak? Volgens de heersende opvatting maakt geld niet gelukkig. Maar als geld geen geluk brengt, hoe verklaar je dan de hebzucht?
  Lees verder...
 

Salesblog: Hoe haalt u meer uit uw leads?

Door: , 15 april 2009
Het lijkt allemaal zo eenvoudig, een potentiële klant bezoekt een website en vraagt informatie aan. Hij is serieus geïnteresseerd. De prospect krijgt kromme tenen van de behandeling. De bedrijven reageren laks en onprofessioneel. Een triest verhaal met 7 praktische tips.
  Lees verder...
 

Salesblog: Klanten kopen met hun onderbuik

Door: , 02 april 2009
Het koopproces van de klant is vooral een intuïtief proces. In het hoofd van klanten is weinig plaats voor rationele motieven. Verkopers op de particuliere markt zijn zich hiervan beter bewust dan verkopers op de zakelijke markt. Die bekogelen hun klanten vooral met zakelijke argumenten. Professionele dienstverleners, vakidioten bij uitstek, vormen hierop de overtreffende trap, inclusief mijzelf. Pas was ik op bezoek bij een potentiële klant… (lees verder en huiver).
  Lees verder...
 

Salesblog: 7 tips om uw bedrijf in de markt te zetten (2)

Door: , 29 maart 2009
Professionele dienstverleners vinden het vaak lastig om zichzelf te profileren. In dit tweede deel van deze miniserie vindt u nog meer ideeën om uzelf en uw bedrijf te onderscheiden van uw concurrenten. Uw kansen op succes nemen daarmee exponentieel toe.
  Lees verder...
 

Salesblog: 7 tips om uw bedrijf in de markt te zetten (1)

Door: , 19 maart 2009
Een bedrijf in de markt zetten is een lastige opgave. Met name professionele dienstverleners hebben er regelmatig moeite mee. In deze miniserie leest u praktische tips waarmee u uw bedrijf succesvol profileert.
  Lees verder...
 

Salesblog: Bent u ook zo moe van het gezeur over de recessie?

Door: , 17 maart 2009
De kranten staan er vol van. Op de TV preken experts hel en verdoemenis. Typ eventjes het woord recessie in bij het zoekveld van Google. Onze trouwe internethulp gaat onverdroten aan het werk. Binnen 0,08 seconden levert Google 1.990.000 resultaten. Doe je het allemaal nog een keertje over in het Engels dan staat Google écht tijden te stampen en te zuchten, na een ellenlange 0,23 seconden levert Google 57.000.000 resultaten.
  Lees verder...
 

Salesblog: Mag het ietsje duidelijker?

Door: , 12 maart 2009
Afgelopen dinsdag werd er naast het bekende nationale boekenbal ook weer het Managementboekengala georganiseerd. De winnaar was Rob van Es met zijn boek ‘Veranderdiagnose’. Het boekengala was zoals altijd weer perfect georganiseerd. Toch viel mij iets op…
  Lees verder...
 

Salesblog: Verkoopt een goed product zichzelf?

Door: , 03 maart 2009
U hebt iemand vast wel eens horen beweren “Een goed product verkoopt zichzelf daar hoeft geen marketing of verkoop aan te pas te komen”. Leg deze uitspraak nog eens voor aan de bedenkers van V2000. Deze videostandaard van Philips en Grundig was superieur aan de concurrentie (Betamax en VHS). V2000 was geen succes. Goede producten vliegen kennelijk niet zomaar het schap uit.
  Lees verder...
 

Salesblog: zeven toptips voor netwerken

Door: , 26 februari 2009
Actief netwerken is een prima manier om nieuwe klanten te werven. Tenminste wanneer u een aantal belangrijke netwerktips opvolgt. In dit artikel vindt u zeven praktische tips waarmee u netwerken tot een succes maakt.
  Lees verder...
 
< vorige 20 21 22 23 28 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10