zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 
 
 
 

Weblog`s van :

 

Ophouden met zeuren en zaniken (video)

Door: , 16 februari 2011
Waarom klagen wij toch zo veel in Nederland? Nederland behoort tot de rijkste landen ter wereld. Zelf woonde ik vroeger een tijdje in Egypte. Egyptenaren hebben voldoende redenen tot klagen. Er is veel armoe, corruptie en weinig democratie. En toch hoorde ik destijds weinig geklaag. Waarom zijn wij dan toch zulke zeurpieten? Bart Flos meent daarop het antwoord te hebben gevonden: ga anti-klagen! Of luister eventjes naar zijn anti -klaaglied.
  Lees verder...
 

Sociale media: de verpletterende cijfers

Door: , 10 februari 2011
Fans van sociale media slaan de ietwat nuchtere types zoals ik graag om de oren met overweldigende statistieken. In navolging van deze rasoptimisten ben ik ook eventjes aan het cijferen geslagen. De conclusie... (dat ziet u vanzelf wanneer u het artikel leest). Hint: wat zou het toch fijn zijn als de aarde minder snel om zijn as draait, want dan hebben wij meer uren in een dag!
  Lees verder...
 

Kun je effecten van sociale media goed meten?

Door: , 03 februari 2011
Het is een bekend gezegde \'meten is weten, is denken en is (beter) doen\'. Tot voor kort was de wereld van de online marketeer nog redelijk overzichtelijk. Maar met de komst van sociale media is de boel zo langzamerhand niet meer te overzien. De effecten van sociale media zijn bijzonder lastig te meten. De zaak raakt versnipperd en lijkt meer en meer op een doolhof.
  Lees verder...
 

Nieuwe klanten werven met sociale media?

Door: , 31 januari 2011
Het lijkt er op dat iedereen \'sociaal gaat\'. Wie bijvoorbeeld niet vertegenwoordigt is op LinkedIn, Twitter of Facebook lijkt niet meer te bestaan voor de buitenwereld. Maar betekent dit wanneer u kiest voor sociale media de nieuwe klanten als gebraden hanen uw hongerige mond komen binnenvliegen?

  Lees verder...
 

Is telefonisch klanten werven iets voor professionals?

Door: , 23 januari 2011
Professionals (bijvoorbeeld adviseurs of consultants) hebben regelmatig moeite met commercie. Ze voelen zich geen verkopers. Het zijn eerlijke kenniswerkers. Dus wensen zij zich niet te verlagen tot het platte verkoopvak. Koud bellen is al helemaal uit den boze. De associatie met opdringerige verkooptechnieken roept misselijkheid bij ze op. Dus is telefonisch klanten werven een kansloze zaak?

  Lees verder...
 

Koude acquisitie: is de patiënt overleden?

Door: , 18 januari 2011
Het is een gevleugeld gezegde \'koude acquisitie is morsdood\'. Zelfs auteurs die hierover enkele jaren geleden nog boeken schreven, verklaren de patiënt overleden. Inderdaad levert koud bellen weinig op. Uit polls tijdens mijn webinars blijkt het gemiddelde ergens tussen de 1:25 en 1:50 te liggen. Koud bellen mag dan een hopeloze zaak zijn, op een slimme manier telefonisch nieuwe klanten werven is het zeker niet. Wat is het verschil en hoe zit dat precies?
  Lees verder...
 

Bijltjesdag

Door: , 17 januari 2011
Noem me een pietlut. Ik ben nogal kieskeurig bij het volgen van andere Twitteraars. Als u mijn account bekijkt dan ziet u dat ik bitter weinig mensen volg. Dat ligt niet aan hen, maar aan mij. Ik ben zo vreselijk kritisch. Vandaag was het weer eens tijd voor bijltjesdag op Twitter. En er zijn diverse mensen gesneuveld. Vraag is: hoe zorgt u er voor dat uw hopelijk niet zo pietluttige volgers trouw blijven?
  Lees verder...
 

Stop met navelstaren, ga iets doen!

Door: , 10 januari 2011
De goed bedoelde adviezen voor het verwezenlijken van uw diepste verlangens vliegen u in deze tijd om de oren. Daarbij hoort natuurlijk ook een flink portie navelstaren. Want zodra u weet hoe u zelf in elkaar steekt vallen de stukjes van de puzzel als door een wonder netjes op hun plaats. Tenminste, dat zegt men...?!
  Lees verder...
 

Hap snap management?

Door: , 05 januari 2011
Het is weer de tijd van nieuwjaarsborrels en de onontkoombare aankondiging van nieuwe ideeën en daarbij behorende doelstellingen. Het is een bekend scenario. De directeur houdt zijn nieuwjaarstoespraak en het personeel luistert met een glazige blik in de ogen en een glas wijn in de hand naar al die prachtige luchtballonnetjes. Welke impact hebben dergelijke boodschappen?

  Lees verder...
 

Verkopen is geen harde wetenschap

Door: , 29 december 2010
Verkopen is in tenminste één opzicht vergelijkbaar met voetbal. Ze zeggen wel eens: Nederland telt 16 miljoen bondscoaches. Een kleine variatie op dit thema is Nederland kent evenzoveel verkoopexperts als inwoners. Iedereen heeft er een mening over. Uiteraard heeft iedereen recht op zijn mening. Maar de ene mening is waardevoller dan de andere.
  Lees verder...
 

Vijf tips om verstandig om te gaan met tiptop lijstjes

Door: , 22 december 2010
Op mijn vorige blog \'De terreur van zwart-wit-denken\' kwam een bijzonder snedige reactie van een lezer. Simone vond het wel een grappig feit dat mijn weblog werd gepubliceerd op een site waarop tevens zoveel tiptops staan. Ik wil nog wel een stapje verder gaan. Ook mijn eigen website SalesQuest bevat talloze artikelen over verkopen en marketing met tips, do\'s en don\'ts. Heb ik last van een gespleten persoonlijkheid?
  Lees verder...
 

De terreur van zwart-wit-denken

Door: , 18 december 2010
Is het u ook wel eens opgevallen dat mensen heel snel denken in termen van goed of fout? Je kunt het ze nauwelijks kwalijk nemen. Het wordt ons met de paplepel ingegoten. In ruwweg de eerste twintig jaar van ons leven worden wij gehersenspoeld in zwart-wit-denken. Een antwoord op school is goed of fout. Dus gaan wij daar later, eenmaal verlost van het onderwijssysteem vrolijk mee door.
  Lees verder...
 

Potentiële klanten naar uw website lokken

Door: , 09 december 2010
Veel websites lijken op muurbloempjes. De meeste sites zien er tegenwoordig verzorgd uit. Ze vertellen iets over het bedrijf en de producten of diensten die men aanbiedt. Maar veel verder gaat het vaak niet. Het lijkt een beetje op vissen in een vijver zonder aas te gebruiken. De bezoekersaantallen zijn soms bedroevend. Het levert weinig tot niets op. Hoe kunt u daarin verandering brengen?
  Lees verder...
 

Een gat in de markt vinden?

Door: , 30 november 2010
Het is een herkenbaar probleem waar elke ondernemer, groot of klein, mee te maken heeft: hoe zet ik mijn product of dienst succesvol in de markt? Heel veel producten en diensten lijken in de ogen van klanten als twee druppels water op elkaar. De klant ziet het verschil eenvoudig niet. Kon u dan maar het spreekwoordelijke gat in de markt vinden. Is er een gouden formule?
  Lees verder...
 
< vorige 13 14 15 16 28 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10