Consument geeft liever uit aan huis en tuin dan aan vakanties en luxe
14 april 2009 - Consumenten geven liever uit aan gezelligheid in en om het huis dan aan kleding, luxe apparaten, vakanties en uit eten gaan. Dit blijkt uit een onderzoek dat GfK Benelux in opdracht van Tuinbranche Nederland gehouden heeft onder 14.885 representatieve Nederlanders. In het onderzoek werd aan deelnemers van een vast GfK-panel via internet gevraagd naar hun bestedingen: `Gaat u meer of minder uitgeven in 2009? En waar gaat u meer aan uitgeven dan wel op bezuinigen?`.
Spullen en materialen voor in de tuin blijken de laatste jaren erg in trek te zijn. Het lijkt inderdaad wel, zoals het artikel al aangeeft, dat de tuin als maar belangrijker voor mensen wordt.
Ondanks dat dit een ouder artikel is wil ik graag even reageren. In onze optiek blijkt deze trend zich (vooralsnog) voort te zetten en mijn verwachting is dat ook het jaar 2014 hier niet onder voor zal doen!
Als met ''28% heeft meer geld over voor gezelligheid rondom het huis.'', tuinaankopen doet, dat kunnen wij en vele van onze concullega's dat beamen. Er lijkt hier een sterk stijgende lijn in te zitten, zeker gezien het feit dat in 2009 de economische crisis op een gevaarlijk niveau lag en het ondertussen een stuk beter gaat.