4 maart 2010 - De pensioensector moet, wil het de deelnemers tevreden houden, een omslag maken in het denken namens de deelnemers naar het centraal stellen van de deelnemers. Dit stellen onderzoekers van de Universiteit van Tilburg en PGGM.
Bouw het huidige Pensioensysteem uit. Maar dan meer vanuit de deelnemerswensen. Zet de deelnemer centraal, en stelt het de wienig transperante huidige stelsel op de zwakke onder delen ter discussie. Maar verval niet weer in de fout dit zonder inspraak van de deelnemers, het is per slot van rekening hun uitgesteld loon.
Marcel van Vliet
|
|
8
-
03
-
2010
|
08
:
07
uur
Zet de deelnemr centraal, het is tenslotte zijn of haar geld waar alle werknemers in de pensioenbranche van worden betaald en waar hij of zij van hoopt ooit iets fatsoenlijks terug te zien.
Begin verder met een koppeling van het Burger Service Nummer aan de deelnemer en laat gedurende zijn/haar pensioenopbouw dit nummer leading zijn en niet alle opgedane pensioenbreuken.
Het zal wel iets te simplistisch gesteld zijn, of moet ik zeggen iets te ''doorzichtig''?