zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
vaknieuws
 

Zakenrelatie ontvangt minder attenties

26 augustus 2009 - Bedrijven geven personeel en zakenrelaties steeds minder presentjes. Bedrijven die actief zijn op de markt voor promotieartikelen zagen de verkopen in juni en juli van dit jaar sterk teruglopen. Stef van der Velde is eigenaar van Giving Europe in Tiel. Hij zag de omzet in die periode met meer dan 30% dalen. Hij opereert in het goedkopere segment van de relatiegeschenken en premiums. De handel in duurdere attenties krijgt nog zwaardere klappen.
Bron: Profnews
 
 Doorsturen   3 reacties
 

 
reacties
 
N.Scholten  |   | 
7-09-2009
 | 
10:48 uur
De grootste vraag die wij ons afvragen en waarschijnlijk ook de marketeers in Nederland. Moet je in deze tijden juist bezuinigen op marketingkosten (relatiegeschenken) of niet? Gezien deze cijfers zullen de meeste mensen zeggen bezuinigen. Al heeft natuurlijk niet iedereen de mogelijkheid om toch te investeren.
Heijster  |   | 
7-07-2014
 | 
17:21 uur
En dat terwijl er in de ''relatiegeschenken wereld'' juist steeds exclusievere en duurdere relatiegeschenken ontworpen worden. Is hier een sprake van een verschuiving van kwantiteit naar kwaliteit, of zou het door het feit komen dat het simpelweg een ouder artikel is.
De Pee  |   | 
10-10-2014
 | 
14:08 uur
Om de vraag van de heer Scholten te beantwoorden. Ik ben van mening dat er inderdaad op relatiegeschenken bezuinigd kan worden, in bepaalde mate, echter moet er niet bezuinigd worden op promotie en advertentie intensiteit. In tegenstelling, een agressief beleid kan juist voor groot succes zorgen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10