zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
poll

Medewerkers moeten weer familiegevoel krijgen (Artikel)

 
Ja, betrokkenheid is goed voor de productiviteit 290 88.1%  
Nee, we zijn nog niet uit-gereorganiseerd 25 7.6%  
Anders 14 4.3%  
Totaal: 329 100%  
 
 Doorsturen   10 Reacties   Reageer   Nieuwsbrief   Eerdere polls
 
reacties
 
heer Jan Peters  |   | 
23-04-2006
 | 
21:49 uur
als de medewerkers ontslagen worden of weggepest zodra ze vanwege het bereiken van de 18 jarige leeftijd te duur zijn dan kun je het familie gevoel wel vergeten of je moet je thuisvoelen in een maffia familie
Jan Maasland  |   | 
24-04-2006
 | 
04:50 uur
@ Heer Peters: Tja, had u gedacht tot uw pensioen vakken te gaan vullen dan?
Co Gersen  |   | 
24-04-2006
 | 
07:59 uur
Heren toch... Door alles aan het nuttige werk van vakkenvullers te verbinden, beperkt u de breedte van de stelling onnodig. Daarmee beperkt u ook uw denkruimte!

Het gaat erom of het familiegevoel een bedrijf productiever kan maken. Mijn vaste mening daarover is JA!
Familiegevoel creëert betrokkenheid bij het werk, een band met de overige deelnemers aan dat proces en een gezamenlijke focus. Dat is echt van waarde voor de dynamiek in organisaties. Toch..?
M.G.P. Kornblum  |   | 
24-04-2006
 | 
10:39 uur
Het wordt weer hoog tijd dat in voornamelijk grotere bedrijven weer een gevoel van betrokkenheid gestimuleerd wordt. Tot nu toe is er veel gevoel van onvrede door de aanwezige graaicultuur in de top en ieder voor zich in het midden.
Ook moet de houdbaarheid van leidinggevenden verlengd worden. De thans overwegend geldende 3 jarige houdbaarheid is te kort.
Co Gerseb  |   | 
24-04-2006
 | 
11:11 uur
Volstrekt mee eens. De graaicultuur komt voort uit een bijna blinde vlek die bij deelnemers hieraan ontstaat omdat ze elkaar er niet op aanspreken. Binnen 'families' spreken de leden hier elkaar wel op aan, omdat ze zich eerder realiseren dat de positie van de een, veel meer ten koste van de anderen dreigt te gaan. Voor het familiegevoel dus!
Ellen Jansen  |   | 
26-04-2006
 | 
21:44 uur
Als er blijkbaar een breed gevoel is dat er sprake is van een graaicultuur, is het dan niet zo dat we dieper de reorganisatie in moeten alvorens we zover zijn dat we aan de betrokkenheid en het familiegevoel kunnen werken?
Gaat het dan over de familiepatriarch, die blijkbaar aan banden moet worden gelegd, maar waar we door ons gevoel van loyaliteit geen openheid aan durven geven?


vmaas60@yahoo.com  |   | 
27-04-2006
 | 
14:22 uur
Als men zich eens aan alle regels en geboden van zijn/haar godsdienst/religie, dan hoeven er misschien ook niet zoveel domme vragen hier gesteld te worden.

De islam is ook een godsdient.
heer Jeroen Zwagerman  |   | 
29-04-2006
 | 
11:02 uur
Ik heb werkelijk waar nog niet een zinnige opmerking gezien.
heer Jan Peters  |   | 
30-04-2006
 | 
00:14 uur
aan jeroen zwagerman
jouw opmerking is de eerste verstandige
de essentie begrijpt niemand: (wil niemand begrijpen)
behandel mensen als mensen en niet als onmiddelijk vervangbare produktiemiddelen en haal er zeker geen onzinnige stokpaardjes bij

vmaas60@yahoo.com  |   | 
2-05-2006
 | 
15:22 uur
Misschien kunnen wij hier iets leren van Japan (de meest succesvolle economie van de wereld).

Daar wordt geproduceerd door een keten van kleine (familie) bedrijfjes. Elk bedrijfje leveert een onderdeel - soms ook een heel product en wordt door een vervoersbedrijf weer precies op tijd naar het volgende bedrijje gebracht.

Op het hoofdkantoor vind voornamelijk coordinatie en controle en klachtenafhandeling plaats.

Dit is al lang bekend - dat dit daar zo gaat - er werd al in 1992 college over gegeven op europese bussiness-schools.

Misschien zou u eens uit moeten zoeken wie op dit moment een professor (m/v) is die weet hoe dit systeem precies werkt.

Ik zou het niet aan japanse bedrijven vragen want dit is:
- heel onbeleefd
- bedrijfsgeheim - hun succesformule die ze met zoveel bloed zweet en tranen hebben opgebouwd geven ze niet zomaar prijs.

Probeert u het eens aan universiteiten/hogescholen in/buiten europa.

Veel succes.

P.S. Er bestaan wel boeken over: probeert u eens een gespecialiseerde boekhandel.

Veel succes.

 

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
 
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Slechts vijf procent vindt innovatie het belangrijkst bij keuze financiële dienstverlener (1) 
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
top10
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Vacaturetrend: op weg naar herstel
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
Consumentenuitgaven in juni nog steeds tien procent lager dan in 2019
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Ruimbagage meenemen bijna twintig procent duurder in drie jaar
Mismatch talent nog nooit zo groot door snelle technologische ontwikkelingen
meer top 10