zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
poll

Wat vindt u: Is verkopen uitsluitend een kwestie van gunnen?

 
Helemaal mee eens 8 16.3%  
Een beetje mee eens 22 44.9%  
Ik weet het niet 1 2%  
Oneens er spelen nog talloze andere factoren een belangrijke rol 18 36.7%  
Totaal: 49 100%  
 
 Doorsturen   1 Reactie   Reageer   Nieuwsbrief   Eerdere polls
 
reacties
 
tom.moerman@orange-ftgroup.com  |   | 
30-10-2007
 | 
12:20 uur
Beste,

Ik ben het eens met het idee dat verkopen een kwestie van gunnen is.
Alleen, de weg daar naartoe maakt het verschil tussen een goede verkoper en een minder goede verkoper.
Eigenlijk is het een vrije vertaling van de beste verkoper te zijn.
Het argument dat de beste verkopers vaak niet weten wat hen succesvol maakt heeft naar mijn gevoel meer te maken met het feit dat ze bepaalde technieken voldoende onder de knie hebben en deze geintegreerd hebben in hun dagdagelijkse werking.
Dat trainers het hebben over communicatiemodellen en ingewikkelde dealclosings en succesvolle accountmanagers niet...dit heeft naar mijn gevoel te maken met het feit dat vele trainers hun trainingen vullen met te uitgebreide informatie en niet relevant voor de verkopers. Vele verkopers zijn niet aan theoretische verhalen. Ze willen concrete tips en praktische oefeningen.
Last but not least is de gunfactor inherent verbonden met het empatische vermogen van de verkoper. Slaagt hij er in om op dezelfde frequentie te komen van de tegenpartij gaat hij zijn kansen optimaliseren om de deal te kunnen closen. Dat zou je kunnen definieren als gun-factor.


 

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10