zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Waar voldoet een goede website voor jouw bedrijf aan?

15 augustus 2019 - Ieder bedijf heeft een goede website nodig. Een goede website is eigenlijk onmisbaar voor een bedrijf dat doelstellingen heeft. Of die doelstelling nu producten verkopen is, informatievoorziening of iets anders is, een website is daarbij essentieel. 

Toch is niet iedere website, een goede website. Er zijn veel factoren die een rol spelen bij het bepalen of een website goed is of juist niet. Heb je als bedrijf geen goede, of zelfs een slechte website, kan dat negatieve uitwerking hebben op je doelstellingen. Hoe zorg je er voor dat jouw website goed is, en de bezoekers van de website een positief gevoel geeft? Er zijn een aantal belangrijke punten waar je op moet letten. Een website maken is goed te doen, maar een hele goede website maken vereist wel wat denkwerk. Wij lopen een aantal belangrijke punten met je door. Met een professionele blik op deze aspecten van je website, kun jij je website wellicht nóg beter maken. Iedere manager is op zoek naar verbeteringen. Ook in je website zijn waarschijnlijk nog een aantal verbeteringen te vinden, die er voor zorgen dat jouw zaken alleen maar beter gaan lopen.



Gebruiksvriendelijkheid
Een website die niet gebruiksvriendelijk is, zal leiden tot irritatie bij de bezoekers. Men moet makkelijk kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn, en men moet het gevoel krijgen dat ze eenvoudig door de hele website kunnen gaan. Denk aan de menustructuur, de plek waar je bepaalde informatie toont en het kleurgebruik dat niet storend moet zijn. Kijk naar de website niet als manager, maar als bezoeker. Waar ben je naar op zoek en waar verwacht je dat te kunnen vinden? Als je met die ogen kijkt naar de website, vind je gegarandeerd een aantal verbeterpunten. 
Vindbaarheid
Een website die niet vindbaar is, zal niet snel bezocht worden. Zorg ervoor dat je bezoekers en potentiële bezoekers je website kunnen vinden. Een online vindbaarheid specialist kan hier advies in geven, en je website dusdanig inrichten dat deze goed opgepakt wordt door online zoekmachines zoals Google. Geef aandacht aan je website, en dat kan op verschillende manieren. Van advertenties tot flyers in je winkel, zorg dat mensen op je website af komen. Hoe meer bezoekers naar je website komen, hoe beter. 

Commercie
Veel websites van bedrijven zijn gericht op het verdienen van geld. Zie het als een winkel, maar dan in een online vorm. Richt je website ook in als een winkel. Zorg dat de beste aanbiedingen niet te moeilijk te vinden zijn. Zorg ervoor dat men in het aankoopproces niet wordt afgeleid door andere zaken, en kijk naar de mogelijkheid om bezoekers bij het afrekenen te wijzen op andere interessante aanbieding. Je website is je winkel, waarbij commercie belangrijk is. 

 
 Doorsturen   Reageer  

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederland zakt uit top drie Digitaliserings Index  (1) 
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed (1) 
De top tien startups waar talent wil werken (1) 
Hoe word ik meer zichtbaar en gewaardeerd? (1) 
Marketeers besteden video steeds meer uit (6) 
De Tesla-taxi's van Schiphol gaan in de verkoop (4) 
UPS bestelt 125 Tesla-trucks (1) 
top10
Vijf zegeningen van een burn-out
Extreme beloning toppers in bedrijfsleven blijkt wederom mythe
Kennis cybersecurity-terminologie Nederlandse beslissers onvoldoende
Nederlander met modaal inkomen ziet nettosalaris met bijna 50 euro stijgen
Sterke ontwikkeling cloud- en hostinggebruik in Nederland
Vijf tips om tijd te besparen met vliegen
Wie van het Europese talent wil in Eindhoven werken? Bijna niemand
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed
Besluitvormingsdilemma’s in het digitale tijdperk
72 procent Nederlanders vindt Prinsjesdag waardevolle traditie
meer top 10