zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Het belang van offline marketing

4 juli 2019 - De inhoud van dit persbericht is niet afkomstig van de redactie van Managersonline.nl en derhalve niet journalistiek getoetst.

De concurrentie voor bedrijven en zzp'ers is tegenwoordig groot. Strategische en effectieve marketing is cruciaal voor hedendaagse onderneming. Of je nu bedrijfsleider of zzp'er bent: de concurrentie is tegenwoordig zo groot, dat het van belang is om je te onderscheiden van de middenmoot.

Veel bedrijven en ondernemers leggen het accent vandaag de dag eenzijdig of hoofdzakelijk op online marketing. En vergeten daarbij dat offline reclame maken - zoals visitekaartjes maken, folders drukken en gebruikmaken van posters en vlaggen - minstens zo belangrijk is. Het beste is uiteraard een combinatie van beide methoden: zowel offline marketing als online reclame maken combineren en de beste optie van beide strategieën benutten. Maar hoe doe je dat op een slimme manier 



Offline marketing: de mogelijkheden
Er zijn tal van opties op het gebied van offline reclame maken. Belangrijk is vooral visitekaartjes maken. Tegenwoordig gaat er veel via social media en online netwerksites als LinkedIn. Maar op het internet is het wegklikken van informatie snel gebeurd en heb je een probleem als tijden een zakelijke afspraak blijkt dat de accu van jouw smartphone leeg is en je dus geen gegevens van de ander kunt opslaan. Met een visitekaartje red je je dan uit dit soort situaties. Een visitekaartje maken is ook iets blijvends: iemand die jouw visitekaartje - zeker als deze strak ontworpen is - ontvangt, stopt deze in zijn telefoonhoesje of portemonnee en gooit deze niet snel weg. Naast visitekaartjes zijn er diverse andere manieren om drukwerk in te zetten. Denk aan het folderen in de buurt waar jouw bedrijf staat of waar jouw doelgroep zit. Gevelreclame op jouw kantoorpand, bedrukte werkkleding of autostickers op de bedrijfswagens doen het eveneens goed. Er is dus keuze genoeg! De stelregel is: hoe breder je inzet, hoe meer effect en resultaat je op termijn kunt verwachten. 

Online reclame maken: meerdere opties
Een goed vindbare en strak ontworpen bedrijfswebsite is vandaag de dag onmisbaar om een klantenkring op te bouwen. Zorg dat je goed vindbaar bent in Google en andere zoekmachines, en schakel hiervoor het liefst een internetbedrijf in met verstand van zaken. Verder kun je online gebruikmaken van advertenties, bijvoorbeeld via Google Adwords, en maakt de moderne ondernemer optimaal gebruik van social media. Het grote voordeel van online marketing is namelijk de haast onbeperkte doelgroep die je via de computer kunt bereiken. Maar dat kan alleen als je hierin investeert en gebruikmaakt van meerdere kanalen. Succes met jouw marketing en vergeet niet: als je breed inzet en actief bent, zowel offline als online, ga je dit merken in de groeicijfers!
 

 
 Doorsturen   2 reacties  

 
 
reacties
 
Paul Brock  |   | 
5-07-2019
 | 
10:20 uur
Marketing is inderdaad veel meer dan alleen op nummer 1 staan in Google. Juist in deze tijd is inzetten op verschillende marketing vormen van belang. Ervaring is wel dat kleinere bedrijven een focus moeten bepalen. Beter 5 kanalen goed benutten dan 20 voor de helft!
Machielsen  |   | 
8-07-2019
 | 
11:40 uur
Ik ben van mening dat alle kanalen naadloos op elkaar aan moeten sluiten, online en offline. Iets wat je online zegt moet je offline waarmaken.


REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10