zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Structureer je online marketing activiteiten

27 mei 2019 - De inhoud van dit persbericht is niet afkomstig van de redactie van Managersonline.nl en derhalve niet journalistiek getoetst.

Als ondernemer heb je genoeg ideeën over hoe jij je klanten kunt helpen en hoe marketing daarbij aansluit. Heb je een goede strategie die je als uitgangspunt kunt nemen voor je marketingactiviteiten? Als het antwoord hierop nee is, dan is er werk aan de winkel!


Waar haal ik de tijd vandaan?’ zal je misschien denken. Je hebt de nodige middelen en tijd nodig om alle marketingactiviteiten met elkaar te verbinden.  Hoe zorg je ervoor dat mensen klant worden en weet je de reden waarom mensen klant bij je worden? Ben jij tevreden met de online zichtbaarheid van jouw bedrijf? Als je niet tevreden bent, dan zal je zelf stappen moeten ondernemen om ervoor te zorgen dat je wel tevreden wordt. Zorg ervoor dat je de middelen en tijd hebt om structuur te brengen in je online marketing activiteiten. Wij geven je graag een aantal adviezen om je op weg te helpen.



Concrete doelstellingen
Als je geen duidelijk doel voor ogen hebt, dan kun je ook nergens naartoe werken. Zonder deze doelen kun je geen structuur aanbrengen in je online marketing plan. Wil jij bijvoorbeeld of wil je meer bekendheid? Als je dat weet, dan is je doelstelling al duidelijker. Werk met je collega’s duidelijke doelen uit, zodat alle neuzen dezelfde kant op staan. Hoe ga je deze doelen bereiken? Maak een marketingbudget vrij voor de online marketing activiteiten. Als je doelen concreet zijn, dan kun je een online marketing strategie gaan opstellen.

Welke kanalen ga je gebruiken?
In je online marketing strategie verwerk je welke kanalen je gaat gebruiken om de doelstellingen te bereiken. Ga je gebruik maken van Google Ads, Search Engine Optimalisation (SEO) en social media? Maak een analyse hoe deze kanalen ervoor gaan zorgen dat jouw doelen bereikt worden. Het is een investering en deze investering moet zijn vruchten uiteindelijk afwerpen. Hoe ga je meten wat deze investering oplevert? Met deze keuzes vorm je een basis voor je online marketing activiteiten.
Je hebt uiteindelijk besloten welke kanalen je in gaat zetten. Waar ga je mee starten? Wil je beginnen met Google Ads voor 6 maanden en wil je hierna starten met SEO en social media? Verwerk dat ook in je plan. Zo kun je elke periode evalueren of deze kanalen de investering waard zijn. 

Geen tijd? Schakel een online marketing bureau in!
Ben je overtuigd van de kracht van online marketing, maar heb je geen tijd om de online marketing activiteiten uit te voeren of heb je simpelweg de kennis niet? Schakel dan de hulp in van een online marketing bureau. Zij voeren de online marketing activiteiten graag voor je uit, zodat jij je tijd aan andere zaken kunt besteden. Is je bedrijf gevestigd in Brabant? Zoek dan eens op ‘online marketing Eindhoven’. Er zijn genoeg online marketing bureaus te vinden, maar niet elk bureau is hetzelfde. Wat vind jij belangrijk? Duidelijke afspraken, proactiviteit en ambitieuze mensen? Zo’n online marketing bureau helpt je onder andere met een betere positionering in Google voor bijvoorbeeld Google Ads en SEO. Zij voorzien je van analyses en rapportages zodat jij precies weet welk kanaal het beste presteert. Informeer wat een bureau voor jouw bedrijf kan betekenen. Zij brengen structuur aan in je online marketing activiteiten. 

 
 Doorsturen   Reageer  

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10