zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Sim only vergelijker verslaat concurrentie in 3 jaar

27 maart 2019 - De inhoud van dit persbericht is niet afkomstig van de redactie van Managersonline.nl en derhalve niet journalistiek getoetst.

Met 15 jaar achterstand de meest competitieve markt bestormen? Tips van een sim only vergelijker!  
Begonnen met 15 jaar achterstand en binnen 3 jaar toch hoog ranken op de meest competitieve keywords uit de telecommarkt binnen Google. Websites die veel geld verdienen door te focussen op keywords als "sim only vergelijken" en "goedkoopste sim only" zien een relatief nieuwe speler snel marktaandeel pakken.

Vervolgens weet deze nieuwkomer een leuke business met een mooie omzet te bewerkstelligen, zodat men verder kan  door investeren om nog groter te worden. De sim only vergelijker www.simonlycheck.nl vertelt het verhaal en strategie achter deze succesvolle case.


 
Van autoriteit in een Niche, naar marktbrede Primeurs.
In de wereld van vergelijkingswebsites zijn er enkele markten bijzonder competitief waaronder de markt van de " sim ony vergelijkers". Het meest competitieve keyword "sim only vergelijken" is dan ook een van de duurste keywords om via Google Ads in te kopen. Veel van de vergelijkingswebsites proberen daarom organisch te ranken binnen Google. 

Ondernemer Wesley Kelder is 10 jaar geleden een niche telecom website begonnen, www.prepaidsimkaart.net. In de loop der jaren is PrepaidSimkaart.net uitgegroeid tot de grootste prepaid vergelijkingssite en webshop van Nederland. PrepaidSimkaart.net is dusdanig belangrijk geworden voor alle telecomproviders dat alle grote telecom providers directe deals zijn gaan maken met Wesley Kelder ter promotie en om te adverteren. Dit heeft erin geresulteerd dat de heer Kelder een bekende naam is geworden bij zowel de telecom providers als alle media- en marketingbureaus die hiermee gemoeid zijn.

Enkele jaren later is Muscle Media, het online marketing bedrijf dat achter PrepaidSimkaart.net zit, een sim only vergelijker begonnen. Zoals gezegd is dit een enorm competitieve markt. In een competitieve markt zijn er een aantal dingen enorm belangrijk. Een van die dingen is het fenomeen "netwerk". Hoe groter, hoe kwalitatiever, hoe breder, hoe relevanter je netwerk, hoe groter de kans op succes!
 
Uiteindelijk heeft het netwerk geresulteerd in "primeurs" die natuurlijk erg belangrijk zijn in een competitieve markt. Dit betekent dat de website simonlycheck.nl als eerste op de hoogte was van bepaalde ontwikkelingen. Simonlycheck kon dus als eerste anticiperen op specifieke punten waar de klanten, de mobiele providers, in de toekomst op gaan focussen. Deze samenwerkingsverbanden komen na verloop van tijd "vanzelf" op gang. Zodra je business voor elkaar kan betekenen ontstaat er een verhoogde gunfactor, dus is er een verhoogde kans op het slagen in jouw competitieve markt.
 
Vergelijken en concurrentie, of is het toch makkelijker?
Als je "sim only abonnementen vergelijken" intypt in Google zie je tal van website die praktisch allemaal hetzelfde doen en dezelfde kwaliteit bieden. Er worden namelijk gewoonweg vergelijkingstools gemaakt die op basis van de consument haar opdrachten de juiste abonnementen tonen. Alle websites gebruiken dezelfde providers, dezelfde producten en tonen dus dezelfde uitkomsten bij het vergelijken van de sim only abonnementen. Waarom is Wesley Kelder dan toch www.simonlycheck.nl gestart?

Wie deze situatieschets gelezen heeft snapt hem al, netwerk netwerk en nog eens netwerk. Er is in 10 jaar tijd een groot telecom netwerk opgebouwd en tevens langdurige goede business relaties. Men kent de markt, men kent de mensen, men kent de wegen die het moet bewandelen. Momenteel is SimOnlyCheck.nl nog bij lange na niet de grootste sim only vergelijker, maar binnen 3 jaar tijd steeg de website al hoger op verschillende zoekwoorden dan concurrenten die al 15 jaar bezig zijn!
 
Dus...
De boodschap van dit case report is dus: begin klein, wordt sterk, creëer netwerk en "expand" naar grotere, competitieve en dus meer lucratieve markten!

Voor advies en diepere vragen over dit soort strategieën mag eenieder contact opnemen met de heer Kelder via www.WesleyKelder.nl.

 
 Doorsturen   Reageer  

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Managers onderschatten cyberdreigingen massaal
reacties
Lockdown zet aanzienlijk deel Nederlanders aan tot leren  (1) 
Nieuwe, sportieve BMW 128ti heeft historisch verantwoorde naam (1) 
De coronasituatie is het ideale moment voor SEO en online marketing (2) 
Fiets naar uw Werk Dag: Het westen van Nederland en jongeren pakken het meest de fiets naar het werk (1) 
Terug naar het vroegere normaal is geen optie, streef daarom naar een beter normaal (1) 
Zakelijk vastgoed daalt in 2021 met zes procent in waarde  (1) 
Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 45 euro (1) 
top10
De coronasituatie is het ideale moment voor SEO en online marketing
Ruim één op de vijf organisaties heeft geen HR-strategie
Een op vijf stoort zich aan partner wanneer ze samen series kijken
Slechts kwart collega’s voelt zich echt veilig op kantoor
Fiets naar uw Werk Dag: Het westen van Nederland en jongeren pakken het meest de fiets naar het werk
Global Wealth Report 2020 van Allianz: Welvaartsimmuniteit
Vier technologietrends die managers in de gaten moeten houden
Nederlanders willen vaker koffie buiten de deur
Een anderhalvemeterkantoor inrichten is geen onmogelijke opgave
Lockdown zet aanzienlijk deel Nederlanders aan tot leren
meer top 10