zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Beste zorg alleen nog bereikbaar voor rijken

26 november 2016 - De inhoud van dit persbericht is niet afkomstig van de redactie van Managersonline.nl en derhalve niet journalistiek getoetst.

Goldcare introduceert consulten van 60 minuten en geen wachttijden voor topspecialisten

Goldcare Clinics heeft in Den Haag een orthopedische kliniek geopend gericht op de individuele wensen en behoeften van de patiënt. Door de toegenomen macht van zorgverzekeraars en de prijsdruk die dit tot gevolg heeft, worden ziekenhuizen en klinieken gedwongen hun zorg in te richten rondom efficiency. Hierdoor is er steeds minder tijd per patiënt beschikbaar, wat directe gevolgen heeft voor de kwaliteit van zorg. Mede om die reden zijn er per jaar al 80.000 Nederlanders die hun heil in het buitenland zoeken.

Orthopedisch chirurg Sebastiaan Jansen: "Het moet altijd gaan om de allerbeste zorg voor de patiënt. Deze kan in het ziekenhuis niet meer geleverd worden door de noodgedwongen korte consulten. Bij Goldcare is die tijdsdruk er niet en kan ik de behandeling dus uitgebreid bespreken en volledig afstemmen op de individuele wensen en behoeften van de patiënt."



De consulten bij Goldcare duren daarom 30, 60 of zelfs 90 minuten. In het ziekenhuis is dit vaak maar 10 minuten. "Arts en patiënt kunnen dan samen veel betere keuzes maken en de behandeling zorgvuldig voorbereiden," vertelt Jansen. Ook kunnen patiënten zonder wachttijd een afspraak maken met de beste specialisten voor consult en diagnostiek. "Wij vinden het ontoelaatbaar dat patiënten soms weken moeten wachten voor een afspraak bij de juiste arts. Snel terecht kunnen voor een consult neemt vaak al een hoop zorgen bij de patiënt weg."

Goldcare vindt dat deze gepersonaliseerde zorg een plek moet krijgen binnen de Nederlandse gezondheidszorg. Deze past echter niet in de opgelegde regels en contracten van zorgverzekeraars. Goldcare blijft dan ook onafhankelijk en patiënten zullen veelal een deel van de zorg zelf moeten betalen. Daarmee zal deze nieuwe aanpak van "zorg op maat" voorlopig slechts voor een selecte groep mensen toegankelijk zijn.

Toch voorziet Goldcare, door de grote behoefte aan betere zorg bij patiënten, een snelle uitbreiding met nieuwe vestigingen en andere ziektebeelden. 

 
 Doorsturen   Reageer  

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Drie redenen waarom web accessibility nu uw aandacht verdient (3) 
Online shopper slaat 's avonds zijn slag (1) 
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa (1) 
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto (1) 
Bouw en civiele sector groeien fors  (1) 
Vrouwen overheersen mannen bij online aankopen (1) 
Een op drie werknemers shopt online tijdens werktijd (1) 
top10
Weg met de Data Protection Officer!
Waarom spraakgestuurde apparaten de customer journey transformeren
Stijging Britse werkzoekenden naar baan in de EU
Brabantse (tech)bedrijven populair onder bèta-talent
Arbeidsmarkt werkt door in loonafspraken
De lat moet hoger op het gebied van privacy
Robotisering voor veel bedrijven nog ver-van-mijn-bed-show
Vier best practices voor een transformatie van finance
‘Een composable infrastructuur’: lego voor de IT-afdeling
Nederlander maakt zich zorgen om privacy, maar handelt daar niet naar
meer top 10
vacatures
meer vacatures