zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Laat uw online reputatie nooit aan het toeval over

29 maart 2015 - De inhoud van dit persbericht is niet afkomstig van de redactie van Managersonline.nl en derhalve niet journalistiek getoetst.

Negatieve berichten in Google schaden het beeld dat geïnteresseerden bij u krijgen en kunnen uw bedrijf, reputatie en carrière onnodig veel schade berokkenen.  " Hoge bomen vangen veel wind"; het is een cliché maar daarom niet minder waar. Een groot deel van de "beslissers" in het bedrijfsleven komt met enige regelmaat in het nieuws. 


Hoewel de media een goede bron kan zijn voor naamsbekendheid, kunnen negatieve berichten uw reputatie makkelijk schaden. Waar vroeger gold dat de "krant van vandaag de verpakking voor de vis van morgen is", is het tegenwoordig anders. Kwaadwillenden kunnen snel en gemakkelijk een vervelend bericht online plaatsen. Dat een dergelijk bericht niet op waarheid berust is helaas geen factor die wordt meegewogen in de positionering van het artikel in de zoekresultaten. Integendeel, online berichten kunnen tot in de lengte der dagen zichtbaar zijn voor zoekopdrachten naar uw naam in Google. 


 
Google
Van de zoekmachines wordt Google in Nederland (en de rest wereld) veruit het meest gebruikt. Negatieve berichten op de eerste pagina in Google.nl voor een zoekopdracht naar uw naam, of die van uw bedrijf, kunnen dan ook een grote impact hebben. Omgekeerd geldt dit uiteraard ook voor positieve berichten. De kunst zit hem er daarom in om ervoor te zorgen dat de positieve berichten, in plaatsen van de negatieve, getoond worden. Dit is waar zoekmachine reputatiemanagement komt kijken. De volgorde van de zoekresultaten wordt bepaald door de algoritmes van Google. Door de juiste input te verschaffen kan er een volgorde gecreëerd worden die een positiever en realistischer beeld van u, of uw bedrijf, schetst. Deze praktijk wordt zoekmachine reputatiemanagement of online reputatiemanagement genoemd, en is het specialisme van MediaMaze.
 
Positief
Zoekmachine Reputatiemanagement richt zich echter niet louter op het herstellen van een negatieve online reputatie. Als eerste bedrijf in Nederland biedt MediaMaze u de mogelijkheid om een positieve, onderscheidende online reputatie op te bouwen. Hierbij wordt ervoor gezorgd dat een zoekopdracht naar uw naam meer positieve resultaten geeft dan alleen uw Linkedin-profiel en het stukje over u op uw bedrijfswebsite. Het uitgebreide en positieve beeld dat geïnteresseerden hierdoor van u krijgen zorgt voor meer vertrouwen en vormt de basis voor toekomstige relaties. Waar het bij negatieve berichten een zegen is als deze louter in print verschenen zijn, ligt dit bij positieve berichten natuurlijk anders. Oprichter Willem van Lynden: "laat uw reputatie nooit aan het toeval over. Het is zonde en onnodig wanneer uw bijdrage aan het FD of NRC, uw spreektijd in een televisieprogramma, uw interview in een vakblad of buitenlandse krant niet online vindbaar wordt. "
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Hoe maak je geweldige onderwerpregels: 40 voorbeelden [white paper]
In dit white paper van Spotler vind je een verzameling van 40 onderwerpregels waar je gegarandeerd mee opvalt in de inbox van je ontvangers. Daarnaast krijg je do's en don'ts van onderwerpregels en leer je hoe je deze het beste kunt testen. Benieuwd?
Download het white paper
Lees verder
reacties
Sectorplannen Transport en Logistiek: Banenmagneet voor de sector (1) 
Kwart werknemers: 'Ik zou gelukkiger zijn als ik minder tijd hoefde te besteden aan administratie' (1) 
Top Companies waar u kunt bouwen aan uw carrière zijn bekend (1) 
Versoepeling maatregelen vertaalt zich in snelle groei van gewerkte uren bij niet-kantoorbanen  (2) 
Vermogensbeheerders moeten zich richten op klantbehoefte en risicomanagement (1) 
Kosten vermogensbeheer moeilijk te achterhalen (1) 
Finance-afdeling belangrijker geworden door coronacrisis (1) 
top10
Wachten in Zoomvergaderingen kost bijna 8. 000 euro per jaar
Van data-verzamelaar naar een data-gedreven bedrijfsmodel
Een op drie werkenden vindt baan saai
Cao-drukte in juni tekent inhaalslag
Corona zorgt voor makkelijk te benaderen maar moeilijk te werven kandidaten
Eén op de drie ongetrainde medewerkers vormt risico voor de veiligheid
Door op te komen voor LGBTQ+-inclusie ontstaan betere bedrijven en samenlevingen
Kwart werknemers: 'Ik zou gelukkiger zijn als ik minder tijd hoefde te besteden aan administratie'
Thuiswerken zorgt voor afname in complimenten over werkprestaties
Thuiswerken vermindert grip op personeelsbeleid en bedrijfscultuur
meer top 10