zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Laat uw online reputatie nooit aan het toeval over

29 maart 2015 - De inhoud van dit persbericht is niet afkomstig van de redactie van Managersonline.nl en derhalve niet journalistiek getoetst.

Negatieve berichten in Google schaden het beeld dat geïnteresseerden bij u krijgen en kunnen uw bedrijf, reputatie en carrière onnodig veel schade berokkenen.  " Hoge bomen vangen veel wind"; het is een cliché maar daarom niet minder waar. Een groot deel van de "beslissers" in het bedrijfsleven komt met enige regelmaat in het nieuws. 


Hoewel de media een goede bron kan zijn voor naamsbekendheid, kunnen negatieve berichten uw reputatie makkelijk schaden. Waar vroeger gold dat de "krant van vandaag de verpakking voor de vis van morgen is", is het tegenwoordig anders. Kwaadwillenden kunnen snel en gemakkelijk een vervelend bericht online plaatsen. Dat een dergelijk bericht niet op waarheid berust is helaas geen factor die wordt meegewogen in de positionering van het artikel in de zoekresultaten. Integendeel, online berichten kunnen tot in de lengte der dagen zichtbaar zijn voor zoekopdrachten naar uw naam in Google. 


 
Google
Van de zoekmachines wordt Google in Nederland (en de rest wereld) veruit het meest gebruikt. Negatieve berichten op de eerste pagina in Google.nl voor een zoekopdracht naar uw naam, of die van uw bedrijf, kunnen dan ook een grote impact hebben. Omgekeerd geldt dit uiteraard ook voor positieve berichten. De kunst zit hem er daarom in om ervoor te zorgen dat de positieve berichten, in plaatsen van de negatieve, getoond worden. Dit is waar zoekmachine reputatiemanagement komt kijken. De volgorde van de zoekresultaten wordt bepaald door de algoritmes van Google. Door de juiste input te verschaffen kan er een volgorde gecreëerd worden die een positiever en realistischer beeld van u, of uw bedrijf, schetst. Deze praktijk wordt zoekmachine reputatiemanagement of online reputatiemanagement genoemd, en is het specialisme van MediaMaze.
 
Positief
Zoekmachine Reputatiemanagement richt zich echter niet louter op het herstellen van een negatieve online reputatie. Als eerste bedrijf in Nederland biedt MediaMaze u de mogelijkheid om een positieve, onderscheidende online reputatie op te bouwen. Hierbij wordt ervoor gezorgd dat een zoekopdracht naar uw naam meer positieve resultaten geeft dan alleen uw Linkedin-profiel en het stukje over u op uw bedrijfswebsite. Het uitgebreide en positieve beeld dat geïnteresseerden hierdoor van u krijgen zorgt voor meer vertrouwen en vormt de basis voor toekomstige relaties. Waar het bij negatieve berichten een zegen is als deze louter in print verschenen zijn, ligt dit bij positieve berichten natuurlijk anders. Oprichter Willem van Lynden: "laat uw reputatie nooit aan het toeval over. Het is zonde en onnodig wanneer uw bijdrage aan het FD of NRC, uw spreektijd in een televisieprogramma, uw interview in een vakblad of buitenlandse krant niet online vindbaar wordt. "
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Werkstress: voorkomen is beter dan een burn-out!
Structureer je online marketing activiteiten
reacties
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (1) 
Hostingbranche ziet public cloud niet als bedreiging (1) 
Drie manieren om te beleggen voor uw pensioen (1) 
Organisaties wapenen zich steeds beter tegen aanvallen met bots en scrapers  (1) 
Huisdierbezit populair (1) 
Consumenten nog niet overtuigd van de voordelen van Artificial Intelligence  (1) 
Nederlander positief over milieuzones, maar snakt naar duidelijkere regels (1) 
top10
Waarom bedrijfscultuur een strategisch doel moet zijn
Leiders besteden maar dertien minuten per dag aan persoonlijke ontwikkeling
Zorgmedewerkers hebben weinig vertrouwen in actieplan (Ont)Regel de zorg
Alarmerende schaarste op de IT arbeidsmarkt
Bedrijven betalen loyale IT’er minder dan jobhopper
Ondanks salariskloof vrouwen positiever over arbeidsmarkt
Veelgebruikte systemen voor e-mailbeveiliging niet effectief
Optimisme over werkgelegenheid houdt aan
5G-opname nog sneller dan verwacht
Snelgroeiende fintech sector maakt juristen nog schaarser
meer top 10