zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Laat uw online reputatie nooit aan het toeval over

29 maart 2015 - De inhoud van dit persbericht is niet afkomstig van de redactie van Managersonline.nl en derhalve niet journalistiek getoetst.

Negatieve berichten in Google schaden het beeld dat geïnteresseerden bij u krijgen en kunnen uw bedrijf, reputatie en carrière onnodig veel schade berokkenen.  " Hoge bomen vangen veel wind"; het is een cliché maar daarom niet minder waar. Een groot deel van de "beslissers" in het bedrijfsleven komt met enige regelmaat in het nieuws. 


Hoewel de media een goede bron kan zijn voor naamsbekendheid, kunnen negatieve berichten uw reputatie makkelijk schaden. Waar vroeger gold dat de "krant van vandaag de verpakking voor de vis van morgen is", is het tegenwoordig anders. Kwaadwillenden kunnen snel en gemakkelijk een vervelend bericht online plaatsen. Dat een dergelijk bericht niet op waarheid berust is helaas geen factor die wordt meegewogen in de positionering van het artikel in de zoekresultaten. Integendeel, online berichten kunnen tot in de lengte der dagen zichtbaar zijn voor zoekopdrachten naar uw naam in Google. 


 
Google
Van de zoekmachines wordt Google in Nederland (en de rest wereld) veruit het meest gebruikt. Negatieve berichten op de eerste pagina in Google.nl voor een zoekopdracht naar uw naam, of die van uw bedrijf, kunnen dan ook een grote impact hebben. Omgekeerd geldt dit uiteraard ook voor positieve berichten. De kunst zit hem er daarom in om ervoor te zorgen dat de positieve berichten, in plaatsen van de negatieve, getoond worden. Dit is waar zoekmachine reputatiemanagement komt kijken. De volgorde van de zoekresultaten wordt bepaald door de algoritmes van Google. Door de juiste input te verschaffen kan er een volgorde gecreëerd worden die een positiever en realistischer beeld van u, of uw bedrijf, schetst. Deze praktijk wordt zoekmachine reputatiemanagement of online reputatiemanagement genoemd, en is het specialisme van MediaMaze.
 
Positief
Zoekmachine Reputatiemanagement richt zich echter niet louter op het herstellen van een negatieve online reputatie. Als eerste bedrijf in Nederland biedt MediaMaze u de mogelijkheid om een positieve, onderscheidende online reputatie op te bouwen. Hierbij wordt ervoor gezorgd dat een zoekopdracht naar uw naam meer positieve resultaten geeft dan alleen uw Linkedin-profiel en het stukje over u op uw bedrijfswebsite. Het uitgebreide en positieve beeld dat geïnteresseerden hierdoor van u krijgen zorgt voor meer vertrouwen en vormt de basis voor toekomstige relaties. Waar het bij negatieve berichten een zegen is als deze louter in print verschenen zijn, ligt dit bij positieve berichten natuurlijk anders. Oprichter Willem van Lynden: "laat uw reputatie nooit aan het toeval over. Het is zonde en onnodig wanneer uw bijdrage aan het FD of NRC, uw spreektijd in een televisieprogramma, uw interview in een vakblad of buitenlandse krant niet online vindbaar wordt. "
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
Het beste van twee werelden: een ondernemerscultuur bouwen in uw organisatie (1) 
top10
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Innovatie helpt organisaties om flexibel te blijven in uitdagende tijden
IT-vacatures ondanks coronavirus nog steeds lastig in te vullen
Gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Kort door de bocht coaching?
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
meer top 10