zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Twintig procent meer omzet uit bestaande en nieuwe klanten

5 december 2013 - De inhoud van dit persbericht is niet afkomstig van de redactie van Managersonline.nl en derhalve niet journalistiek getoetst.

Exigon lanceert ESIS (Exigon Sales Intelligence System) Exigon, experts in sales intelligence voor B2B organisaties, heeft nu een unieke uitbreiding op haar diensten gedaan. Hierdoor is Exigon een volledige speler geworden in het actief assisteren van haar klanten op het gebied van sales en marketing. Exigon biedt haar klanten nu de mogelijkheid om direct meer omzet uit bestaande relaties te halen.



ESIS


ESIS staat voor Exigon Sales Intelligence System. Wat dit systeem doet is complex maar voor de gebruiker heel eenvoudig. Via een door Exigon zelf ontwikkeld algoritme, gebaseerd op ruim 10 jaar ervaring, wordt uit bestaande omzetdata potentieel nieuw te behalen omzet binnen de bestaande klantenkring en productgroepen bepaald.

Het komt er op neer dat in de applicatie iedere dag een top 20% van klanten en top 20% van productgroepen wordt aangegeven waarbij de meeste omzetkansen liggen. Het toont letterlijk het omzetpotentieel per klant in Euro’s. Het salesteam van de ESIS gebruiker kan hierop makkelijk reageren met goede informatie naar hun klanten. Bijvoorbeeld; als een klant relatief gemiddeld van artikel A koopt, maar beneden gemiddeld koopt van artikel B, wat een direct verwant artikel is, ontstaat er stof voor communicatie. Want of de klant koopt artikel B bij een concurrent, of hij is zich niet bewust van het feit dat hij meer omzet zou kunnen doen in artikel B. Hierdoor ontstaat een inhoudelijk verkoopgesprek wat leidt tot betere samenwerking met meer omzet voor beide partijen. Voor de ESIS gebruiker ontstaat uiteindelijk een situatie waarbij met@focus op de top 4% van de klant-productcombinaties, 64% van de extra omzetmogelijkheden van uit de bestaande klantenkring bereikbaar worden. Dit is uniek en ESIS heeft dan ook geen vergelijkbare concurrent in de wereld.

ESIS is gekoppeld aan Copernica marketing software. Hierdoor is het mogelijk om de dagelijkse resultaten automatisch te mailen naar de klanten met de meeste potentie. Maar dit is een optie want de ESIS gebruiker kan uiteraard ook kiezen om persoonlijk contact op te nemen. Exigon ondersteunt het gehele proces zodat de ESIS gebruiker zich puur kan focussen op het behalen van meer omzet. Eerdere ervaringen gaven omzetstijgingen van rond de 20%.

Andere Exigon diensten:

Emailmarketing
Exigon werkt samen met Copernica emailmarketing software, de leider in Nederland op dit gebied. Als instapdienst levert Exigon de Copernica dienst gekoppeld aan de Exigon verkoopervaring, visie en strategie. De klant wordt volledig ontzorgt en samen wordt er gewerkt aan het behalen van meer omzet door middel van emailmarketing. Tevens levert Exigon telemarketing en social media ondersteuning, indien dit zich aandient in combinatie met de andere diensten.

Webshop software met geavanceerde backoffice
Exigon maakt en implementeert webshop software met een geavanceerde backoffice die het de gebruiker mogelijk maakt om veel leveranciers/producten te koppelen aan veel klanten. Hierdoor is het mogelijk om een efficiënter order afhandelingsysteem te krijgen.

 
 Doorsturen   Reageer  

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
E-mail marketing in tien stappen (1) 
Leaserijders worden gediscrimineerd op leeftijd en prijs (1) 
Werknemers opener dan wettelijk verplicht over medische gegevens (1) 
Een derde van de Nederlanders niet fysiek actief tijdens werkdag (1) 
Hoe we zelf ons succes saboteren (2) 
Een op de drie Nederlanders moet op eigen kosten naar het werk  (1) 
De voor- en nadelen van de powernap op het werk (6) 
top10
Vijf tips voor de inrichting van de werkplek van de toekomst
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt
Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen?
Gepland netwerkonderhoud? Zo stelt u iedereen op de hoogte
Vijf culturele uitdagingen op het gebied van digitale transformatie
Directie laat toegevoegde waarde IT-afdeling links liggen
'Bedrijven moeten zich hard maken voor meer vrouwen in datawetenschap'
Arbeidsmigranten van grote economische waarde voor Nederland
Salaris bij nieuwe baan voor vrouw belangrijker dan voor man
Grootste organisaties maken verwachtingen consument niet waar
meer top 10
vacatures
meer vacatures