zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Consument stelt steeds hogere eisen aan bezorging van bestelling

10 februari 2023 - Nederlandse consumenten stellen steeds hogere eisen aan de bezorging van een online bestelling. Voor ondernemers vormt dit aan de ene kant een last, maar tegelijkertijd een kans. Denk aan de mogelijkheid om jezelf te onderscheiden van de concurrentie, door bestellingen die in de ochtend geplaatst worden nog dezelfde dag af te leveren bij de consument. Een extra service, die door veel consumenten gewaardeerd zal worden. Een bezorgservice die deze mogelijkheid aanbiedt voor food producten, elektronica en bijvoorbeeld kleding is Trunkrs. Door producten dezelfde dag te leveren bied je niet alleen een extra service aan de consument; financieel is het ook een aantrekkelijke optie in het geval van food producten. In dit artikel lees je er meer over. 

Food producten dezelfde dag laten bezorgen 


Bij food producten wordt vaak gedacht dat gekoeld verzenden een vereiste is om deze producten vers en ingevroren te houden. In de praktijk blijkt dat dit niet noodzakelijk is, wanneer een bestelling binnen een tijdsperiode van twaalf uur geleverd wordt aan de consument. Laat bestellingen die voor 10.00 uur geplaatst worden dezelfde ochtend ophalen door de bezorgdienst, om deze de goederen in de juiste verpakking voor 22.00 uur af te laten leveren bij de consument. Een duur koeltransport is hiermee niet langer een vereiste; daar profiteer zowel jij als ondernemer, als ook de consument van. Een consument kan de food producten de volgende ochtend of diezelfde avond nog gebruiken. 

Zorg voor een levering binnen het afgesproken tijdvak 
Niet alleen wil een consument diens bestelling uiterlijk de volgende dag geleverd krijgen. Het is minstens zo belangrijk zendingen af te leveren binnen een afgesproken tijdvak. Voor consumenten is het frustrerend, wanneer de bezorger aan het eind van zo’n tijdvak nog niet geweest is. Het maakt dat de consument langer thuis moet blijven, zonder precies te weten wanneer de bezorgdienst voor de deur staat. Heeft de consument een andere afspraak staan, dan is de kans groot dat de bezorgdienst een volgende dag nog eens terug moet keren voor een nieuwe bezorgafspraak; een onnodige reisbeweging. Kies als ondernemer voor een betrouwbare bezorgdienst, die tenminste 99% van diens zendingen binnen het afgesproken tijdvak bezorgt. 

In sommige gevallen wordt een tijdige levering gecombineerd met een extra service richting de consument: sms updates. Een consument ontvangt kort voor de komst van de bezorgdienst een bericht, zodat deze weet dat de bezorger bijna voor de deur staat. 

 
 Doorsturen   Reageer  

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10