Consument stelt steeds hogere eisen aan bezorging van bestelling
10 februari 2023 -
Nederlandse consumenten stellen steeds hogere eisen aan de bezorging van een online bestelling. Voor ondernemers vormt dit aan de ene kant een last, maar tegelijkertijd een kans. Denk aan de mogelijkheid om jezelf te onderscheiden van de concurrentie, door bestellingen die in de ochtend geplaatst worden nog dezelfde dag af te leveren bij de consument. Een extra service, die door veel consumenten gewaardeerd zal worden. Een bezorgservice die deze mogelijkheid aanbiedt voor food producten, elektronica en bijvoorbeeld kleding is Trunkrs. Door producten dezelfde dag te leveren bied je niet alleen een extra service aan de consument; financieel is het ook een aantrekkelijke optie in het geval van food producten. In dit artikel lees je er meer over.
Food producten dezelfde dag laten bezorgen
Bij food producten wordt vaak gedacht dat gekoeld verzenden een vereiste is om deze producten vers en ingevroren te houden. In de praktijk blijkt dat dit niet noodzakelijk is, wanneer een bestelling binnen een tijdsperiode van twaalf uur geleverd wordt aan de consument. Laat bestellingen die voor 10.00 uur geplaatst worden dezelfde ochtend ophalen door de bezorgdienst, om deze de goederen in de juiste verpakking voor 22.00 uur af te laten leveren bij de consument. Een duur koeltransport is hiermee niet langer een vereiste; daar profiteer zowel jij als ondernemer, als ook de consument van. Een consument kan de food producten de volgende ochtend of diezelfde avond nog gebruiken.
Zorg voor een levering binnen het afgesproken tijdvak
Niet alleen wil een consument diens bestelling uiterlijk de volgende dag geleverd krijgen. Het is minstens zo belangrijk zendingen af te leveren binnen een afgesproken tijdvak. Voor consumenten is het frustrerend, wanneer de bezorger aan het eind van zo’n tijdvak nog niet geweest is. Het maakt dat de consument langer thuis moet blijven, zonder precies te weten wanneer de bezorgdienst voor de deur staat. Heeft de consument een andere afspraak staan, dan is de kans groot dat de bezorgdienst een volgende dag nog eens terug moet keren voor een nieuwe bezorgafspraak; een onnodige reisbeweging. Kies als ondernemer voor een betrouwbare bezorgdienst, die tenminste 99% van diens zendingen binnen het afgesproken tijdvak bezorgt.
In sommige gevallen wordt een tijdige levering gecombineerd met een extra service richting de consument: sms updates. Een consument ontvangt kort voor de komst van de bezorgdienst een bericht, zodat deze weet dat de bezorger bijna voor de deur staat.