zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Verzekeraars laten mobiele internetters massaal links liggen

7 mei 2013 - De inhoud van dit persbericht is niet afkomstig van de redactie van Managersonline.nl en derhalve niet journalistiek getoetst.

Het aantal verzekeraars dat een mobiele website beschikbaar heeft voor op een smartphone of tablet valt behoorlijk tegen. Uit onderzoek van Verzekeringvergelijk.nl blijkt dat nog geen kwart van de verzekeraars, aangesloten bij het Keurmerk Klantgericht Verzekeren, inspringt op de sterke groei van het gebruik van internet op mobiele apparaten.



Gebruik van smartphone of tablet


Volgens Google vormt de smartphone de ‘backbone’ van ons mediagebruik. Uit onderzoek van Google (The New Multiscreen World 2012) blijkt dat internetters de mobiele telefoon vooral gebruiken als oriëntatiekanaal. Uit een ander onderzoek van VODW en MarketResponse blijkt dat smarthonegebruikers tussen de 18 – 44 jaar hun smartphone gebruikt om informatie in te winnen. Dit bleek onder andere tijdens de afgelopen zorgcampagne, waarin 12% van consumenten zorgverzekeringen met elkaar vergeleken op hun smartphone. Bovendien gaf 40% aan de mobiele mogelijkheden zeer interessant te vinden.

Keurmerk Klantgericht Verzekeren
Het Keurmerk Klantgericht Verzekeren is een initiatief van het Verbond voor Verzekeraars. De kwaliteitsgarantie garandeert dat een aangesloten verzekeraar beloftes nakomt en een goede service biedt op het moment dat de consument dit nodig heeft. Een website wat goed werkt op mobiele apparaten zou daar goed bij aansluiten, aangezien daarmee wordt bijgedragen aan een optimale dienstverlening, één van de belangrijke elementen uit het keurmerk. Uit de M-Commerce Monitor 2012-2 van Blauw Research in opdracht van Thuiswinkel.org blijkt dat 51% van de gebruikers wel eens een aankoop heeft gedaan met een tablet of smartphone. Daarnaast geeft men aan dat het gemak van groot belang is. Het ontbreken van een mobiele website wordt aangegeven als een belangrijke vorm van hinder.

Onderzoek mobiele websites
Van de 50 onderzochte verzekeraars hebben slechts 12 verzekeraars (24%) een website geschikt voor mobiele apparaten. Voorbeelden hiervan zijn de website van ABN AMRO, Aegon en Agis. Daarnaast hebben Allianz en Arag hun zaken goed op orde, net als Conservatrix, InShared en Interpolis. De overige verzekeraars met een mobiele website zijn OHRA, Prolife, TakeCareNow en ZLM. Zilveren Kruis biedt een verwijzing naar hun ‘Pasjes app’ en bij FBTO hebben klanten alleen de mogelijkheid om een schade te melden.

 
 Doorsturen   Reageer  

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
De éénjarige opleiding tot Qualified Bedrijfskundige
Leer bedrijfskundige kennis integraal toe passen in complexe en continu veranderende situaties. Een unieke opleiding waar aandacht is voor kennis, vaardigheden én jouw persoonlijke ontwikkeling! Start 29 oktober, download nu de brochure!
Lees verder
Belang van een goede werkgeversverklaring
Waar voldoet een goede website voor jouw bedrijf aan?
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Stuur je medewerkers veilig en voordelig de weg op
De juiste planning voor een feilloze bedrijfsverhuizing
reacties
Hoe kunt u slaaptekort van uw medewerkers oplossen? (1) 
De klant is koning, maar is uw medewerker dat ook?  (1) 
Ultieme teambuilding: met het team op vakantie (1) 
HR-beslisser: starters met traineeship mogen meer verdienen dan starters zonder (1) 
De hoge werkdruk grootste probleem in organisaties (1) 
Luieroorlog lijkt voorbij (1) 
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
top10
Hoe kunt u slaaptekort van uw medewerkers oplossen?
Zakelijke rijder gaat het liefst met zijn leaseauto op vakantie
Vier manieren waarop AI uw leven makkelijker en veiliger maakt
De klant is koning, maar is uw medewerker dat ook?
Onderzoek toont risico’s penetratietesten aan
Nederlanders geven gemiddeld 211 euro uit aan slimme huisbeveiliging
Opleiders populairste doelwitten cyberaanvallen
Automobilist kijkt naar werkgever voor opladen elektrische zakelijke auto
Dekkingsgraad duikt onder kritieke grens
Vijf slimme manieren die u helpen uw concurrenten te overtreffen
meer top 10