zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

De kracht van buitenreclame blijft bestaan

13 januari 2022 - Daarom werkt buitenreclame zo goed.Tegenwoordig lijkt het veel meer om online advertising te draaien, maar dit maakt andere vormen van reclame zoals buitenreclame zeker niet onbelangrijk. Buitenreclame zoals buitenreclame bij NPB media is een van de snelst groeiende vormen van reclame. En dat is niet zo vreemd. Dit is namelijk dé manier om de juiste doelgroep te bereiken als ze niet online zijn. In dit artikel vertellen wij je waarom buitenreclame zo goed werkt, waardoor je erachter zal komen dat het toch best handig is om te investeren in goede buitenreclame. Lees snel verder voor meer informatie over de diverse voordelen van buitenreclame.


Je hebt een groot bereik


Er is al veel onderzoek verricht op het gebied van buitenreclame, waaruit gebleken is dat het bereik hiervan zeer groot is. Buitenreclame, zoals buitenreclame in Den Haag, staat vaak op een strategische plek. Hierdoor zien zoveel mogelijk mensen de reclame.

Je brengt je boodschap beter over aan de doelgroep
Het voordeel van buitenreclame is dat je eenvoudig op verschillende factoren kunt inspelen. Zo kun je gemakkelijk een boodschap aan een bepaalde doelgroep laten zien door op een specifieke locatie te adverteren. Hierbij kun je denken aan adverteren langs de snelwegen, richting het industrieterrein, in bepaalde gemeenten, bij poppodia, enzovoort.

Heeft geen adblockers
Een reclamebord dat buiten geplaatst wordt, heeft als groot voordeel dat ze in de openlucht staan. Dit betekent dat consumenten niet om de reclame heen kunnen. Op internet is dit echter wel het geval. Vrijwel 20% van de consumenten beschikt over een adblocker op de smartphone of laptop, waardoor veel reclame niet meer wordt weergegeven. Dit betekent dat je online een grote groep mensen misloopt. Echter kun je deze mensen wel bereiken als je een reclamebord buiten plaatst. Buitenreclame vangt dus een groot deel op van wat je online misloopt.

Het is onderdeel van het straatbeeld
Buitenreclame is onderdeel van het straatbeeld en de oudste vorm van het maken van reclame die er gebruikt wordt. Zo maakten de Grieken en Romeinen ook al gebruik van buitenreclame en werd dit ingezet voor het aankondigen van evenementen en om hun diensten of koopwaar aan te prijzen. Buitenreclame is vrijwel niet meer weg te denken uit het Nederlandse straatbeeld. En doordat er praktisch geen richtlijnen voor zijn, heb je alle vrijheid om je boodschap vorm te geven zoals je zelf wilt. Dat maakt het investeren in buitenreclame zeker de moeite waard. 

 
 Doorsturen   Reageer  

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Zakelijk financial leasen om verschillende redenen interessant
Softwareontwikkeling goedkoper en in hogere versnelling met ontwikkeling door ’leken’
Innovaties in de houthandel: welke nieuwe technologieën en trends zijn er in de houtindustrie en wat betekenen ze voor bedrijven?
reacties
De beste banen van Nederland voor 2023 vind je in de financiële sector en ICT (1) 
Kleine consultancybedrijven niet opgewassen tegen digitale slagkracht grote spelers  (1) 
Nederlander shopt evenveel of meer online in 2023 (1) 
Gestreste Nederlander flink aan de koffie (4) 
25 procent jongeren werkt buiten kantoortijd om niet gestoord te worden  (1) 
IT-beslisser verkiest low-code boven high-code applicatieontwikkeling (2) 
Business-IT alignment in complexe organisaties is mensenwerk (1) 
top10
Waarom R&D een formule kan zijn voor blijvend zakelijk succes
Duidelijke doelen, collega’s en ondersteuning van management belangrijkst voor werknemerservaring
Vier manieren - en twee pizza's - om innovatie in de bedrijfscultuur te bouwen
30 procent HR-professionals verdenkt thuiswerkende medewerkers van liegen sinds hogere kosten kinderopvang
Beslisser wil weer 100 procent naar kantoor, werknemer wil hybride werken
Vier op de tien Gen Z’s kampen met burn-outklachten door hoge werkdruk
Leren en ontwikkelen in de zorg gaat flink op de schop
Drie op tien organisaties weet niet hoe groene arbeidsvoorwaarden rechtelijk in te voeren
Krapte steeds hoger op agenda bij corporates en bureaus
Psychische klachten bom onder arbeidsmarkt
meer top 10